Slijetanje aviona na cestu ne događa se svaki dan. Piloti se na to odlučuju uglavnom zbog nekog kvara na zrakoplovu. Tako je zbog otkazivanja motora pilot Teodor Goričanec iz Čakovca prošlu subotu prizemljio na autocestu Zagreb – Rijeka. Koliko je to opasan manevar i je li Goričanec ispravno postupio za tportal je prokomentiralo nekoliko njegovih kolega
Podsjetimo, Goričanec je letio s aerodroma Lučko prema Rijeci. Nakon sat vremena počeo mu je otkazivati motor. U maloj Cessni je bila još polaznica pilotske škole Ecos iz Zagreba. Goričanec se pokušao održati u zraku, ali kad je vidio da je vrag odnio šalu odlučio se za prinudno slijetanje. Između livade i autoceste odlučio se za asfalt.
Zahvaljujući njegovoj vještini, ali i sreći, sve je prošlo dobro i nitko nije ozlijeđen, usprkos gustom prometu na autocesti.
Goričanecove kolege piloti s kojima je tportal razgovarao na tom mu potezu čestitaju. Svi od reda ističu kako je postupio najbolje što je mogao.
'Lako je komentirati sa zemlje, s rukama u džepu. Kad ste gore imate doslovno nekoliko sekundi za smislenu reakciju. Svaki avion ima svoju finessu, odnosno vrijeme koje se može održati u zraku bez motora. Ako ste na 1000 metara, a avion ima finessu 12 to znači da u idealnim uvjetima možete jedriti još 12 000 metara. Uz sve to je još imao i učenika uz sebe. Usprkos svemu tome, odlično se snašao. Zbog toga mu kapa do poda jer je spasio dva života', rekao je Dražen Čvoriščec, predsjednik Aerokluba Ivanić Grad.
On ističe kako se niti jedna livada ne može mjeriti s ravnom cestom. Zbog toga smatra kako je Goričanec dobro postupio što se odlučio za prinudno slijetanje na asfalt bez obzira na gusti promet.
'Dovoljan je jedan kamenčić ili neka rupa da se avion preokrene. Tu je velika količina goriva i avion se lako zapali. Ceste i jesu projektirane kako bi na nekim mjestima na njih mogli sletjeti avioni u nevolji. Osim toga vozači vide kad avion slijeće i mogu prikočiti i napraviti mjesta', izjavio je Čvoriščec.
Dodaje kako se u pilotskim školama redovito rade vježbe otkazivanja motora i svaki pilot bi morao biti spreman za takvu situaciju.
Isto ističe još jedan Goričanecov kolega koji je molio za anonimnost.
'Kad se desi takva situacija imate jako malo vremena za odluku. Smislite plan i njega se morate držati do kraja jer više nemate prostora za velike manerve. Čestitam kolegi na super slijetanju, a zbog čega je otkazao motor pokazat će istraga', poručio je naš sugovornik.