DUGO ČEKANJe

Hrvatska dobiva novi tunel. Ovaj grad konačno više neće biti slijepo crijevo

28.03.2025 u 10:18

Bionic
Reading

Radovi na izgradnji prometnice započet će u drugoj polovici ove godine

Razgovori i planovi o izgradnji brze ceste koja bi povezala Požeštinu s autocestom A3 počeli su još 90-ih godina prošlog stoljeća, no do realizacije nije došlo, a Požega je do danas ostala jedno od rijetkih županijskih središta bez izlaza na autocestu.

No, prema pisanju Večernjeg lista, to bi se uskoro moglo promijeniti. Tijekom nedavnog obilježavanja Dana grada Požege, predsjednik Vlade Andrej Plenković najavio je da izgradnja ove prometnice više neće biti mrtvo slovo na papiru. 'Tih 16 kilometara stavit će Požeško-slavonsku županiju u potpuno ravnopravan položaj u smislu prometa, gospodarstva i razvoja', rekao je premijer nakon što su Hrvatske ceste odabrale izvođača za gradnju.

Iz Hrvatskih cesta potvrdili su da je za predmetni zahvat ishođeno rješenje o njegovoj prihvatljivosti za okoliš, kao i lokacijska dozvola, kojom je definirana faznost gradnje. Iz HC-a preciziraju da planirana trasa brze ceste započinje deniveliranim čvorištem Brestovac Požeški tipa 'poludjetelina', kojim se omogućuje spoj na državnu cestu DC51. Nakon toga cesta s jugozapadne strane obilazi naselje Daranovci i ulazi u prostor šuma na Babjoj gori te dalje u planirani tunel dužine 1650 metara. Nakon izlaska iz tunela na južnoj strani Babje gore trasa se prirodnom udolinom spušta do naselja Tisovac te ga obilazi sa zapadne strane, kao i naselje Godinjak. U zoni naselja Godinjak deniveliranim čvorištem spaja se na županijsku cestu ŽC4158 (paralelna cesta autocesti A3).

Ukupna dužina planirane poddionice brze ceste iznosi 14.750 kilometara, a izgradnja (bez opreme) koštat će 159.800.977 eura (bez PDV-a).