PODUZETNIK IZ BIH

'Platio sam da budem u Konzumu, a Todorić me stavio na razinu cipela'

14.03.2014 u 11:15

Bionic
Reading

Dio proizvođača hrane iz BiH u strahu je od Agrokorovog preuzimanja Mercatora, smatrajući da će još teže ulaziti na police Konzumova lanca u BiH

'Ako hrvatska kompanija Agrokor, u vlasništvu hrvatskog milijunaša Ivice Todorića, završi preuzimanje slovenskog Mercatora, na tržištu BiH će biti narušen princip slobodnog tržišta, a domaćim proizvođačima bi moglo postati još teže', piše bosanskohercegovačka novinska agencija Patria (NAP).

Podsjećaju kako Ivica Todorić, vlasnik Konzuma, trenutno najvećeg lanca maloprodaje u BiH, već mjesecima skuplja novac za dogovoreno preuzimanje najvećeg slovenskog lanca koji je među vodećima i u Bosni i Hercegovini.

'Ako Todorić realizira taj plan, bit će vlasnik Konzuma, Mercatora i lanca DP, a te tvrtke zajednički pokrivaju ogroman dio tržišta u BiH te bi na taj način mogao kontrolirati cijelo tržište. U tom slučaju najveći problem nameće se domaćim proizvođačima jer će još teže ulaziti na police ovog lanca', piše Patria.

Direktor sarajevske mljekare Milkos Adin Fakić za novinsku agenciju Patria rekao je da, premda njegova tvrtka ima dobru suradnju s Agrokorom, 'čuo je da pojedini proizvođači i firme iz BiH imaju probleme'.

'Sve je stvar pregovora. S druge strane, država treba voditi računa o tome. O zastupljenosti domaćih proizvoda na policama trebalo je dati svoje mišljenje Konkurencijsko vijeće. Svim domaćim proizvođačima država treba omogućiti jeftiniji ulazak u te objekte, pozicioniranje i postotak zastupljenosti. Koliko sam ja vidio neke analize tržišta, domaći proizvodi nisu toliko zastupljeni', navodi Fakić.

Nedavno je i Muamer Vlahovljak, vlasnik bosanskohercegovačke firme za proizvodnju čokolade i pralina Mak Zara iz Vogošće, rekao u razgovoru za Patriju kako Konzum namjerno guši gospodarstvenike iz BiH tako da njihove proizvode stavlja na nepristupačna mjesta na svojim policama. Upravo iz tih razloga on je proizvode Mak Zare povukao iz Konzuma.

'Platio sam 20.000 KM da bi naše čokolade bile i na njihovim policama, ali sam brzo shvatio da je to bio promašaj. Proizvodi poput Kraša i Dorine imaju luksuzna mjesta u Konzumu dok domaće čokolade dobiju mjesto na dnu police, u nivou cipela', kazao je Vlahovljak, napominjući da nefer igrom Konzum direktno ugrožava privredu BiH.

Fakić smatra da je država morala reagirati na vrijeme te osigurati stabilno i sigurno tržište u BiH.