Stranka Za grad u četvrtak je Ministarstvu unutarnjih poslova podnijela prekršajnu prijavu protiv izvođača radova kao i odgovornih osoba u tijelu lokalne samouprave zbog kršenja propisa o minimalnoj širini nogostupa u slučaju novouređene Koturaške ulice
Pozivaju građane da na njihovim web stranicama preuzmu predložak prekršajne prijave te isto učine za sva mjesta gdje se ne poštuju odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama čija je funkcija zaštita najugroženijih sudionika prometa - pješaka, a osobito invalida i roditelja s djecom. Pozivaju građane da prijavljuju sve lokacije gdje gradske službe, ali i ostali pravni subjekti uzurpiraju nogostupe čija je primarna funkcija neometano i sigurno kretanje pješaka koji su, napominju, u ovakvim slučajevima prisiljeni dovoditi se u opasnost.
"S obzirom da je gradska uprava besmislenim prometnim rješenjem u Koturaškoj ulici još jednom pokazala potpuni nemar prema najranjivijim sudionicima prometa - pješacima i invalidima - stranka Za grad odlučila ih je pokušati zaštititi zakonskim putem te zatražiti nadležno ministarstvo da kazni odgovorne osobe", ističe stranka u priopćenju.
Podsjećaju da Zakon o sigurnosti prometa na cestama jasno propisuje da jedinica lokalne samouprave, uz prethodnu suglasnost policijske uprave, može odobriti zauzimanje dijela nogostupa pod uvjetom da se time ne smanjuje preglednost i da je za nesmetan i siguran prolaz pješaka ostavljena površina nogostupa širine najmanje 1,6 metara.
"Kako je iscrtavanjem biciklističke staze na dijelovima Koturaške ulice širina nogostupa smanjena na samo 50 centimetara, grad Zagreb kao naručitelj, kao i izvođač radova time su počinili prekršaj iz navedenog zakona za koji je predviđena kazna od 5000 do 15.000 kuna za pravnu osobu te 1.500 do 5.000 kuna za odgovornu osobu u pravnoj osobi ili tijelu jedinice lokalne samouprave", navodi stranka Za grad.
"Koturaška ulica vrlo je niskog intenziteta automobilskog prometa, dok pothodnik ispod željezničke pruge predstavlja vrlo važnu poveznicu kojom se intenzivno koriste pješaci i biciklisti. Nemarnim potezom žutog kista bicikliste se obvezuje korištenje staze jer u protivnom također čine prekršaj, a pješake dovodi u opasnost jer već vrlo uski nogostup sada moraju dijeliti sa biciklističkom stazom koju na dijelovima moraju preskakati", ističu.
Statistika na europskoj razini govori o tome da se Hrvatska ne može pohvaliti sigurnošću na cestama, ističe stranka navodeći da smo četvrti po smrtnosti na cestama od 28 članica, te da se za razliku od prosjeka EU te nesreće većinom događaju u urbanim sredinama. Stoga smatraju da je odgovornost svake lokalne samouprave poštovati zakonske odredbe koje su namijenjene zaštiti najslabijih.