SVI ŽELE POBIJEDITI SOBU!

Poduzetnica dovela Escape Room u Osijek i ostala zatečena odazivom

30.01.2016 u 08:01

Bionic
Reading

Korak po korak, rješavanjem zagonetki, odgonetavanjem šifri i lozinki, oslobodit ćete se iz zaglavljenog lifta ili stići do dobro čuvanog dijamanta u središtu banke. I tada ste na cilju. Nagrade nema, dovoljni su užitak i zadovoljstvo riješenim problemom. Za njega je na raspolaganju sat vremena. ‘Pobijedite’ li, riješili ste 'escape room', igricu koja se posljednjih godina kao pošast proširila svijetom. U Hrvatsku je stigla prije godinu dana, a posljednjih mjeseci osvaja grad po grad. Novi trend stigao je i na istok Hrvatske, u Osijek

'Trenutno imamo dvije igrice, pljačku banke i lift. No one mogu biti različite tematike, od bijega iz zatvora i spašavanja svijeta do pronalaska Teslina izuma ili eliksira mladosti. Sve su igrice limitirane na 60 minuta. Za to je vrijeme potrebno riješiti određeni zadatak, konkretno odglaviti lift i pobjeći iz njega. Osmišljene su tako da se mogu riješiti u zadanom vremenu', tumači za tportal Azra Staščik, direktorica i vlasnica tvrtke Regnum koja je otvorila Escape Room Osijek.

Standardi su jasno postavljeni, a do rješenja se dolazi u ekipama od dvoje do petero, eventualno šestero ljudi. Prag osječkog Escape Rooma mogu prijeći tek oni koji napune 16 godina, a gornja dobna granica ne postoji. Na samom početku igrice escape room, objašnjava ova Osječanka, zamišljene su kao team building kako bi se djelatnici bolje upoznali, a potom su se proširile te su ih ljudi prihvatili kao dio zabave i potpuno novo iskustvo s daškom avanturističkog duha.

'Postoji čak i mogućnost da šefovi promatraju igrače, odnosno svoje zaposlenike tijekom igre kako bi vidjeli kako se ponašaju u novim i neočekivanim situacijama - tko je od njih vođa, tko je destruktivan, a tko pasivan', nastavlja Azra.

Osječki Escape Room otvorio je svoja vrata natjecateljima prije mjesec dana. Kada se Azra s ekipom odlučila za ovakav poduzetnički pothvat, okolina je bila skeptična prema tome kako će sugrađani reagirati na ovu vrstu zabave zbog manje sredine i gospodarske situacije. No Azra od svoje ideje nije odustala.

'Stvarno smo iznenađeni odazivom. Prije nego što sam se odlučila na ovakav korak upoznala sam dosta ljudi koji se bave time, ali i putovala jer sam s ekipom išla igrati različite igre. Ovo je nešto novo i sigurna sam da, tko god proba ovo, zarazit će se time. I tako je bilo', zadovoljna je ona.

Najbolja reklama joj je usmena predaja, odnosno oni koji su se već okušali u ovim igricama i riješili sobe.


'S obzirom na to da smo tek počeli i ovo nam je prvi mjesec rada, za sada ide dobro i prema planovima. Ako se nastavi tako, proširili bismo se. No trenutno smo na oko 100 kvadrata s dvije sobe. To nam je dovoljno i nemamo prostora za treću. Ali to naravno ne znači da na nekoj drugoj lokaciji nećemo otvoriti neku drugu sobu', govori Azra.

Postavke sobe, odnosno igrice, mijenjaju se nakon pola godine do godinu dana, ovisno o zasićenosti tržišta, odnosno interesu samih igrača.

'Ako budemo vidjeli da su se nakon pola godine izmijenili svi koji su bili zainteresirani da probaju ove, postavljamo novu sobu. Na njoj već radimo - krenuli smo na kreiranje zagonetki, a bit će riječi o bijegu iz zatvora', otkriva Azra.

Igrica se može odvijati i u sobi koja se može sastojati od više prostorija, od kojih neke mogu biti i tajne. Njihovo uređenje treba se prilagoditi tematici igre, primjerice banci, zatvoru ili liftu. Atraktivnost same igrice, sugerira vlasnica osječkog Escape Rooma, može se povećati dodatkom high tech zagonetki i trikova tako da se vrata, primjerice, otvaraju na dodir prsta.

Escape Room je zapravo računalna igra nastala u Japanu u žanru point & click adventure igara, a prvi escape room Japanci su otvorili 2007. te se počeo širiti ostatkom azijskog kontinenta, posebice u Kini. U Europu su igrice escape room stigle pet godina kasnije, kada su vrata prvim natjecateljima otvorile u Londonu, da bi samo godinu dana kasnije na najstarijem kontinentu bilo već 150 escape roomova u svim većim europskim gradovima.

Među njima postoji zlatno pravilo – ideje se ne kopiraju, ali mogu vidjeti kakav je tip trika ili zagonetke korišten, pa osmisliti nešto novo, po svome. Na taj si način proširuju, dodaje, horizonte. 'Za igrice escape room nije potrebno nikakvo prethodno predznanje, nego riješiti trikove koji se nalaze u sobi. Važno je biti snalažljiv, dobro uočavati detalje i povezivati ono što se vidjelo te logično zaključivati. Oni koji stvaraju igrice trebaju biti kreativni i domišljati te biti u mogućnosti prilagoditi se razmišljanju većine prosječnih ljudi kako bi se neke stvari mogle pretpostaviti', zaključuje Azra Staščik, napominjući kako osječku ekipu čini petero kreativaca, među kojima ima onih i tehničke i društvene struke, koji ‘nabacuju’ svoje prijedloge dok im ne sine onaj najviše originalan.

Na Zagrebačkom velesajmu nedavno je otvoren najveći u Europi, Escape Room Arena, u kojem se na sat vremena može okušati u temama John Monroe dr. Lev Pasted i Mind Crime, a uskoro će biti otvorene i sobe tajnog agenta Jamesa Bonda 007, kao isobas temom pljačke muzeja