Lenucijev fitness park
Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld
Lenucijev fitness park
Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld
ZAŠTO ZJAPI PRAZAN?
Vrlo dobro zamišljen projekt u središtu Zagreba pored Glavnog kolodvora u Ulici Grgura Ninskog djeluje potpuno neiskorišteno
Sad kad je lijepo vrijeme, park služi zalutalim prolaznicima, pokojem željezničaru da se skloni od pogleda svojih šefova ili zaljubljenim školarcima. Ali uglavnom nema nikoga, pogotovo ne rekreativaca, ni u jutro, ni u podne, ni navečer.
Dok smo fotografirali i obilazili iz svih uglova park, stvari su odmah bile jasne. Za fitnes-park nitko ni ne zna, nikada ga nije vidio, nije na koridoru kretanja ljudi. Usto pritisak stare i neugledne zgrade Mirovinskog osiguranja, zakrčene ulice automobilima iza zgrade koja služi za parking sva je nakrcana vozilima, tako da ne možete ni proći, a kamoli ući u park. Zatvorenost prostora sa svih strana, sve zapravo izgleda klaustrofobično, čak i vlakovi koji bi mogli unijeti dinamičnost prostora odvojeni su od parka.
Prvo bi trebalo srušiti sve te silne i ogromne ograde, posebno one prema peronima željezničkog kolodvora. Prostor parka treba otvoriti prema svim stranama, čak bi direktno mogao biti spojen s Vodnikovom, da ljudi naprosto park barem vide, za početak. A ispada da i nikom nije stalo da se ovdje nešto zbiva, ni HŽ-u, ni obližnjim ustanovama, pa čak ni Botaničkom vrtu, u kojem navodno nimalo nisu oduševljeni idejom da se sagradi most preko Miramarske i tako spoji s novim ulazom u vrt. No to će biti samo mali dio koji treba napraviti za puni smisao stavljanja fitnes-parka u funkciju, a to je stvaranje prostora za odmor, boravak i rekreaciju odraslih.
Trebalo bi osmisliti novi pješački i biciklistički koridor od Glavnog kolodvora uz Lenucijev park, povezati s novim mostom, ne samo s Botaničkim vrtom, već uz željezničku prugu dalje Runjaninovom ulicom, Studentskim centrom i Savskom cestom, a potom i široki koridor uz Miramarsku s Vodnikovom ulicom. To bi onda možda mogla biti stanica za odmor i rekreaciju ljudi, dok čekaju vlak ili pješače, bicikliraju ili idu nekim drugim oblikom prijelaza s jednog na drugi kraj grada.