Splitski gradonačelnik Ivo Baldasar i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić potpisali su sporazum o početku konkretnog rada na projektu Istočne obale, najskupljem u novijoj splitskoj povijesti, neslužbeno procijenjenom na otprilike milijardu eura
Osnovan je zajednički tim Grada Splita i Ministarstva koji će s 300 tisuća eura nepovratnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) odraditi pripreme za izradu programa, a zatim i raspisivanja natječaja za golemi prostor u najužem centru Splita iz kojeg će se u predgrađe Kopilicu iseliti željeznički i autobusni kolodvor. U gradskoj luci ostat će samo manje stanice za ukrcaj i iskrcaj putnika, povezane s Kopilicom mini metroom kroz već postojeći tunel, a na oslobođenom prostoru razvijat će se turistički i javni sadržaji.
I Baldasar i Hajdaš Dončić objasnili su da se projekt ove veličine može financirati prije svega iz pristupnih fondova Europske unije, a potom i privatnog kapitala kroz javnoprivatno partnerstvo ili iz kredita EBRD-a. Po planiranom hodogramu do kraja godine izradit će se konkretan projektni zadatak, a potom slijedi aplikacija za europska sredstva. Nositelj je radova u ovoj fazi Grad Split, a u nj su uključene tri velike javne tvrtke: Lučka uprava, HŽ Infrastruktura i Hrvatske ceste.
Uređenje Istočne obale nalazi se u dugoročnim planovima splitskih urbanista već nekoliko desetljeća, a bilo je i glavno obećanje Ive Baldasara u predizbornoj kampanji, zbog čega se čak fotografirao s kapom željezničkog skretničara. Radi se o vrlo kompleksnom prostoru u kojemu se ukrštavaju cestovni, željeznički i pomorski promet, a tako bi trebalo ostati i u budućnosti - samo što će se željeznički kolodvor reducirati sa 650 na oko 250 metara dužine i s deset na dva ili tri kolosijeka. Glavno čvorište ubuduće će se nalaziti u Kopilici, koja bi u perspektivi trebala biti povezana i sa zračnom lukom u Kaštelima.
Buduće sadržaje na Istočnoj obali odredit će program natječaja, a Baldasar je već najavio da želi izgradnju velikog kongresnog centra na mjestu bivšeg pogona Dalmacijavina.
'Ovo je prvi korak u harmoniziranom pristupu kojim budućnost Splita dobiva novu dimenziju. Projekt će trajati najmanje četiri do pet godina, a ja čestitam svim uključenima na sinkroniziranom pristupu', kazao je Hajdaš Dončić. On očekuje da se na Istočnoj obali splitske luke kroz javni natječaj dogodi i arhitektonski iskorak.
Baldasar je naglasio da je u prve dvije godine svog mandata dosta napravio na pripremama ovog projekta, a potvrdio je da će se pored javnih sadržaja u luci naći mjesta i za nove hotele. Natječaje koji su se za ovaj prostor raspisivali u prošlosti odbacio je jer nisu sagledavali širu sliku, a sada planira urediti i puno širu zonu te osigurati novi pristup trajektnoj luci, čime bi se izbjegle nesnosne prometne gužve u špici turističke sezone.