Tri mjeseca zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i njegova administracija ignorirali su dopis poljske tvrtke Solaris Bus koja se željela uključiti u natječaj za nabavku novih gradskih autobusa. Kada se vidjelo da od odgovora neće biti ništa, Solaris se za pomoć obratio poljskom veleposlanstvu u Zagrebu. Prije dva tjedna poslali su dopis, ali odgovor još nisu dobili. Natječaj koji izaziva sumnju raspisan je u svibnju, rok za njegov završetak pomican je šest puta, a trebao bi biti okončan 19. listopada
Veleposlanstvo Republike Poljske u Hrvatskoj, odnosno njihov Odjel za promociju trgovinu i ulaganja, uputio je prije gotovo dva tjedna dopis u kojem Grad Zagreb podsjeća da više od tri mjeseca nije odgovorio poljskoj tvrtki Solaris Bus & Coach S. A. koja ima želju uključiti se u natječaj za nabavu novih gradskih autobusa.
U dopisu, koji potpisuje ministar savjetnik Marek Lyzva, a koji je u posjedu tportala, izražava se i zabrinutost činjenicom da su 'u tehničkim specifikacijama natječaja uvedene ničim obrazložene promjene poput okretnog momenta što bi se moglo interpretirati pogodovanjem određenim stranama, odnosno blokiranjem drugih'.
Poljaci su zamolili Grad da razmotri slučaj i da im odgovori na dopis jer bi željeli razvijati gospodarsku suradnju u korist obiju strana. Međutim, dva tjedna nakon što je dopis poslan iz Grada još nisu odgovorili.
'Poljska je zainteresirana za što kvalitetniju i iskrenu suradnju s Hrvatskom. Bili bismo jako zadovoljni kada bi Zagrepčani mogli koristiti poljske autobuse. Odjel za promociju trgovine i ulaganja Veleposlanstva Republike Poljske u Zagrebu obratio se zagrebačkoj upravi da temeljito razmotri postupak javne nabave za autobuse za ZET i sudjelovanje poljske tvrtke u ovom natječaju. Očekujemo odgovor', kazali su nam u Veleposlanstvu Poljske upitani da prokomentiraju ignoriranje Grada Zagreba.
Podsjetimo, tportal je prvi pisao o nabavci 24 nova gradska autobusa; pet prigradskih namijenjenih prijevozu djece, devet niskopodnih gradskih dužine 12 metara i deset zglobnih dužine 18 metara, za koje je natječaj raspisan koncem svibnja i još nije završen. Rok za dostavljanje ponuda pomican je već šest puta i kao konačni datum sada je postavljen 19. listopada.
U međuvremenu promijenjena je kompletna tehnička dokumentacija, mijenjan je, na zahtjev ponuđača, niz tehničkih specifikacija, ali jedna nikako nije. Naime, jedan ponuditelj, za kojeg se tada nije znalo o kome je riječ, ali smo pretpostavili da je riječ o Solarisu, što je dopis poljskog veleposlanstva sada i potvrdio, tražio je da se spusti snaga motora za zglobne autobuse s minimalno 285 kW i 1.700 Nm-a na 240 kW i 1.600 Nm-a.
Pri posljednjoj nabavci autobusa, prije nekoliko godina, upozorio je ponuditelj, Grad je kupio autobuse Mercedes Citaro koji su imali manje kilovata i konjskih snaga pa nije bilo razloga da ih uzmu i sada. Iz Grada su mu tada odgovorili da sada traže jače autobuse jer planiraju da oni voze u podsljemenskoj zoni i spustili su snagu motora s 265 kW (360 KS) i na 1.650 Nm-a.
Smanjenjem snage u igru je, osim Iveca, mogao ući i MAN. Solaris bi svojim modelom Ubrino18 zadovoljio uvjet kilovata, ali bi pao na okretnom momentu jer njegov motor DAF 271 kW ima 1.600 Nm-a.
Istovremeno u drugoj grupi niskopodnih klasičnih autobusa do 12 metara na traženje jednog ponuditelja Grad Zagreb je bez problema spustio zahtjev za okretnim momentom s 1.700 Nm-a na 1.100 Nm-a.
Stručnjak za cestovni promet profesor Željko Marušić, kada smo pisali o tom slučaju, naveo je da 50 Nm-a ne igra nikakvu ulogu, posebno jer specificirani podaci uvijek mogu odstupati, kod nekih više ili manje. Dodao je i da se u natječaju manipulira neznanjem jer na brdsku vožnju ne utječe okretni moment na motoru već na kotačima, a izrazio je i sumnju da je natječaj sročen tako da se pogoduje određenom ponuđaču.