Tekućina kojom su polijevane tračnice najvjerojatnije je razlog zbog kojega se nagibni vlak jučer sjurio niz prugu u Rudinama i izletio iz tračnica. Izjavio je to nakon završetka očevida istražni sudac Davor Svalina
Da istraga ide u tom smijeru potvrdio je HTV-u i načelnik Ureda ravnatelja policije Krunoslav Borovec.
'Policija i istražno povjerenstvo paralelno rade svoj posao. Završen je očevid na mjestu nesreće. Slijede obavljanje dodatnih obavjesnih razgovora i provjeravanje dokumentacije. U tijeku je vještačenje crne kutije koja treba otkriti brzinu kretanja vlaka prije nesreće. Intezivno se traga i za odgovornim osobama kojima slijedi kaznena prijava za izazvivanje nesreće sa smrtnim posljedicama', kazao Borovec.
HRT je u središnjem Dnevniku objavio razgovor sa strojovođom vlaka Antom Lojićem koji je iz Kaštel Staroga krenuo u pomoć unesrećenima. Prema Lojićevim riječima, njegov vlak broj 7122 klizio je kao po ledu ni petsto metara nakon što je krenuo u pomoć. Isto se dogodilo u pružnom vozilu tzv. robelu koji je s pruge umalo izletio nakon vlaka na istom mjestu i umalo izazvao još veću tragediju.
'Pokušao sam se vratiti nazad i tu sam izgubio kontrolu. Kočnice su bile potpuno ispravne, ali jednostavno bilo je kao na ledu. Na tračnicama je bila bijela tekućina, a uz moju prisebnost stvar su spasile i kolege iz HŽ-a koji su spustili rampu jer se na tom potezu nalazilo dosta vozila koja su išla u pomoć unesrećenima', kazao je Lojić koji osam godina upravlja vlakovima.
Zbog sumnje da je uzrok nesreće retardant, sredstvo koje se koristi za sprečavanje zapaljenja drvenih pragova na visokim temperaturama, na razgovor u policiju pozvani su direktor nabave Tihomir Grgec i direktor Ivan Medak, zadužen za ekologiju i zaštitu, koji je javnosti poznat iz pisma predsjedniku Sabora Luki Bebiću u kojem ga je molio za posao u HŽ-u.
HRT je neslužbeno doznao da je nedavno promijenjen dobavljač sredstva za špricanje.
Prema pisanju Jutarnjeg lista, rekonstrukcija kočenja vlaka koja je rađena na splitskom sporednom kolodvoru u Kopilici pokazala je da se testirana lokomotiva u istim temperaturnim uvjetima nije se uspjevala zaustaviti na pruzi koja je bila premazana smjesom Tordon, a išla je brzinom od tridesetak kilometara na sat. U tri eksperimenta lokomotiva se nije mogla zaustaviti i nije mogla startati s mjesta već je 'šlajfala'.
Smjesa djeluje protiv korova i trave koji se nakuplja uz tračnice, kako bi se spriječilo širenje eventualnog požara koji izbije u blizini pruge, a prema nekim tvrdnjama navodno se odmah suši, čim dođe u dodir sa šinama.
Međutim, test u na kolodvoru u Kopilici pokazao je da to baš i nije tako - tračnice su polivene više od pola sata prije nego je prošla testna lokomotiva.
Za predsjednika Sindikata strojovođa Nenada Mrgana nema dileme što je uzrok nesreće.
'Tekućina protiv zapaljenja pragova kojom je polivena pruga u Rudinama kod Kaštela prouzročila je tešku željezničku nesreću.Sve do petka ova pruga nije nikad tretrirana tom tekućinom. No, prije negoli je smjesa nabavljena i iskorištena, nije napravljena analiza kako će se ponašati vlakovi u dodiru s tom masom - tvrdi Mrgan.