registar u izradi

Prikupljaju se podaci o listama čekanja na domove za starije

22.02.2025 u 13:48

Bionic
Reading

Registar korisnika socijalnih usluga i zaprimljenih zahtjeva je poseban registar, odnosno aplikacija u kojoj se mogu pronaći razni podaci o korisnicima usluga, ali i o listama čekanja na socijalne usluge. Ovo je informatički zanimljivo rješenje kojim se prikupljaju razni podaci, a dobiva se i bolji pregled liste čekanja u državnim i županijskim domovima za starije. Podaci će uskoro biti javno dostupni

Aplikacija Registar korisnika socijalnih usluga prikuplja razne korisne podatke o korisnicima socijalnih usluga, kao i o listama čekanja na razne usluge. Do sada je upisan 63.621 zahtjev u aplikaciju, a podaci i brojke će biti i javno poznati uz poštivanje GDPR-a, otkrili su iz Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, piše Mirovina.hr.

Proces upisa podataka se odvija svakodnevno

Registar korisnika socijalnih usluga i zaprimljenih zahtjeva (REKOSS) pušten je u produkciju u travnju 2024. godine. Od tada pružatelji socijalnih usluga vrše inicijalni upis podataka korisnika i zaprimljenih zahtjeva. Proces upisa podataka se odvija svakodnevno. U skladu s odredbama GDPR-a će biti javno dostupni podaci statističke prirode – broj korisnika, broj zaprimljenih zahtjeva na državnoj i županijskoj razini te popis pružatelja socijalnih usluga, otkrili su nam iz Ministarstva rada i mirovinskog sustava.

'Svaki djelatnik pružatelja usluga ima svoj korisnički račun za prijavu te unosi podatke o korisnicima kojima se trenutačno pruža usluga kao i podatke o zaprimljenim zahtjevima za pružanje usluga. Navedeni podaci se unose zasebno za korisnike u mreži i izvan mreže, odnosno korisnike upućene od područnog ureda Hrvatskog zavoda za socijalni rad (HZSR) i korisnike na temelju privatnog ugovora s pružateljem', poručuju iz Ministarstva.

Bolju kontrola lista čekanja na razne usluge

Aplikacija će omogućiti izradu različitih izvještaja na temelju upisanih podataka. Pri tome nadležno ministarstvo, djelatnici Hrvatskog zavoda za socijalni rad, regionalne samouprave, pružatelji usluga imaju uvid u različite parametre izvještaja sukladno njihovim ovlaštenjima, rekli su iz Ministarstva.

Dobra je stvar da će se ova aplikacija koristiti i za bolju kontrolu lista čekanja na razne usluge, pa tako i liste čekanja za državne i županijske domove. Dodaju da sustav, recimo jednog korisnika, neovisno o tome kod koliko se pružatelja usluga vodi na listi čekanja za određenu vrstu usluge, ‘prepoznaje’ kao jednog korisnika, a prilikom realizacije usluge sustav automatski ‘briše’ korisnika s liste čekanja na svim drugim mjestima. Tako će se dobiti bolji dojam koliko je zapravo korisnika na listi čekanja jednog doma za starije.