Zbog najave smanjivanja putničkog prometa i ukidanja nekih linija vikendom i blagdanom danas su prosvjedovali predstavnici Sindikata prometnika vlakova Hrvatske za regiju jug, kojima posebno smeta ukidanje noćnog vlaka iz Splita za Zagreb i uvođenje autobusnih linija
Ante Kunčić, regionalni koordinator sindikata za regiju jug, novinarima je na splitskom željezničkom kolodvoru rekao da će se ukidanjem određenog broja linija stanje za putnike znatno pogoršati, posebno u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Dalmaciji.
Naročito je zabrinut zbog ukidanja noćne linije Zagreb-Split, koja postoji od početaka željeznice u Hrvatskoj, a po novome će prometovati samo u ljetnoj sezoni. U Splitsko-dalmatinskoj županiji ukida se ukupno 16 vlakova, ostat će ih tek dva - po jedan jutarnji i večernji, upozorava Kunčić.
Subvencije za HŽ Putnički prijevoz od 2008. godine iznosile su 400 milijuna kuna, a zadnja je dosegnula 504 milijuna kuna. Država sada najavljuje njihovo smanjenje na svega 130 milijuna kuna.
'Prethodnih godina subvencije su konstantno rasle, a prihod od prijevoza putnika padao. S 390 milijuna kuna, koliko je iznosio 2008. godine, pao je na 318 milijuna kuna, što govori da Uprava HŽ Putničkog prijevoza radi loše', kazao je Kunčić.
Naveo je primjer linije Metković-Ploče, na kojoj je nakon obnove dostignuta brzina od 120 kilometara na sat, a sada se zatvara i uvodi promet autobusima. U istoj se situaciji nalazi i pruga Zadar-Knin na kojoj se radi kompletan remont u dužini 101 kilometra, a prijeti joj zatvaranje i uvođenje autobusnih linija.
'Očito je da se ide na ruku cestovnim lobijima. Pa ukinuli su i teretni prijevoz na tim linijama, a pruge su ostale pticama za gledanje', dodao je Kunčić i optužio političare da hrvatske građane vode u propast i prometnu izoliranost.