Buzz

Prvi put nije najbolje

17.04.2012 u 09:57

Bionic
Reading

Za nešto manje od mjesec dana, točnije 11. do 12. svibnja, održat će se drugi festival oglašavanja Ideja X u organizaciji Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) i domaće podružnice Interactive Advertising Bureaua (IAB). Ovaj put Ideja X seli se u Umag gdje će sudionici moći pratiti predavanja svjetski poznatih marketinških stručnjaka poput Robbiea Doueka, Cindy Gallop ili Davea Chaffeya i sudjelovati u dodjeli nagrada za najbolja kreativna ostvarenja X i Mixx, a o tome što još možete očekivati od festivala govori član organizacijskog odbora Jan Jilek

Slogan na jednom od vaših plakata govori da prvi put nije i najbolji. Po čemu će ovogodišnja IdejaX biti bolja od prošlogodišnje prve?
S time što smo X-om prekrižili 'prvi je put najbolje' želimo reći da to često i nije slučaj, a potrudit ćemo se to i dokazati. Prošle godine smo po prvi puta radili IdejuX, osmišljali smo je, tražili je i pronašli je. Ove je godine je znamo i sada je popravljamo, poboljšavamo, dotjeravamo. Donosimo stvari i sadržaje zbog kojih vjerujemo da će biti bolja, a i tim ljudi koji rade IdejuX je isti kao i proslogodišnji samo puno uigraniji nego lani.

Donosite li kakve novosti kad je riječ o samom nagrađivanju? Prema kojim kriterijima dijelite nagrade X i Mixx?
Ovaj dio ostaje isti kao i prošle godine, možda s pokojom izmjenom, ali ništa krucijalno. Kriteriji X-a su vezani isključivo uz kreativu, ali možda je bitno naglasiti da je X natječaj media-neutralan, odnosno ne nagrađuje se najbolji TV spot ili najbolji print oglas već se najbolje kreativno rješenje/najkreativnija kampanja među konkurentskim. Primjerice, jedna od kategorija X natjecanja su pića te se u toj kategoriji mogu susresti Studena vs Jamnica isto kako se susreću i na samom tržištu. Ali Xići imaju i dodatnu grupu kategorija tzv. Best of Admaking gdje se među svima prijavljanima izabire Najbolja upotreba lokalne kulture, Najinspirativnija ideja itd. Što se Mixx-a tiče, on uz kreativu uzima u obzir i neke druge kriterije, poput korištenja medija, strategije i rezultata same kampanje. Mixx je radjen po IAB-ovoj licenci i svi radovi u kategoriji kampanje koji se ispravno prijave na domaći Mixx bit će prijavljeni i na europsko Mixx natjecanje. Mixx također ima dvije grupe kategorija, a to su kampanje i elementi kampanja. Ukupno ćemo podijeliti osam Mixx nagradi, od čega tri za elemente kampanja, četiri za kamapnje po kategorijama i jedan Best in show Mixx za najbolju kampanju u protekloj godini.

Zbog čega ste razdvojili te dvije kategorije (digitalno i 'zemaljsko')?
U biti nismo, X natjecanje je media neutralno i lako se može dogoditi da neko internet rješenje kampanje prevagne u odluci da upravo ta kampanja osvoji X u svojoj kategoriji. Također jedna od kategorija Mixx-a je Cross-media integration u kojoj nagrađujemo kampanju koja je integracijom onlinea i offlinea postigla najbolje rezultate. Dakle, možda je trenutačno fokus na online ili offline između mixx-a i X-a naglašen, ali bi se on kroz vrijeme polako trebao nestajat.

Koliko činjenica da je kampanja nagrađena pomaže agenciji ili klijentu? Da li to što znači potrošačima ili je nagrada vrijedna samo sudionicima tržišta oglašavanja?
U biti nagrada pomaže agenciji da dokaze svoju kvalitetu na tržištu a time vjerovatno i nove klijente, a klijentu bi trebala pomoći jer bi joj tako trebala olakšati izbor agencije. Samim potrošačima nagrada ne znači mnogo, ali im je možda nagrađena kampanja pomogla u odabiru željenog proizvoda.

Koje predavače ne bismo smjeli propustiti i zašto?
Ovo je poprilično teško pitanje, jer me i samoga muči što i koga slušati, jer se predavanja odvijaju u dva 'tracka'. Jedna od privilegija što sam organizator je što ću vjerojatno dobiti snimku svih predavanja pa mi je i nešto lakše, ali kako će posjetitelji birati zaista ne znam. Prošle smo godine imali jednu poznatu zvijezdu koju su znali svi sa tržišta oglašavanja i vinarske scene, a ih ove godine ima mnogo više. Te zvijezde možda nisu toliko poznate izvan tržišta oglašavanja ali su u svojim segmentima vrhunski eksperti. Zaista ne znam koga bi posebno istaknuo, bivšeg CMO-a Unilevera, digitalne stratege iz Londona i SAD-a, jednog od VP-a Forrestera ili nezaboravnu Cindy Gallop. Zaista ne znam.

Možete s nama podijeliti koji detalj o popratnom programu? (tulumima, primjerice)
Nažalost ne, jer je još uvijek tajna, ali jamčim dobar provod! Siguran sam da će u prostoru u kojem će se IdejaX održavati svatko pronaći mnogo stvari koje će mu biti interesante.