Kult ličnosti ima tržišni potencijal. Na kultu ličnosti danas se može beskrupulozno zarađivati u najraznovrsnijim granama prodaje. A dizajneri novog biznisa u Rusiji imaju jedinstvena iskustva u radikalnom stapanju dviju ideologija, pogotovo u Moskvi koja je u dva desetljeća prošla put od komunističke metropole do laboratorija turbokapitalizma
Stoga se čini mogućim da spin gremij premijera Vladimira Putina, zadužen za njegov kadšto groteskni kult ličnosti, nema ništa s odlukom poznatog moskovskog noćnog kluba Raj da svoj jučerašnji program nazove 'Putin party. Hoću premijera'.
Navodno je ženski dio klupske publike za junaka večeri izabrao baš Vladimira Vladimiroviča, i to u konkurenciji Brucea Willisa, Davida Beckhama i Che Guevare.
Press-služba ruskog premijera i bivšeg predsjednika najavila je tužbu protiv Raja, tvrdeći da se Putinov lik ne smije iskorištavati u komercijalne svrhe bez njegove suglasnosti. No Rusima je već dobro poznat sličan primjer eksploatacije Putinovog kulta: jedna od najprodavanijih votki u Rusiji nosi naziv Putinka, no njeni proizvođači tvrde da nemaju nikakav deal s kontroverznim, ali nesumnjivo popularnim premijerom. Slovo zakona navodno kaže da je kod Putinke riječ samo o aluziji, pa za proizvođače nema tužbe.
S obzirom na kult ličnosti i autoritarnosti koju taj političar cijelo desetljeće promovira kroz kontrolirane državne medije, teško je povjerovati da cijela stvar, makar i došla odozdo, ipak nije dogovorena s Putinovim PR laboratorijem. Naime, ti javni izrazi obožavanja i laskanja (sjetimo se samo kalendara golišavih studentica koje poziraju, navodno napaljene na 58-godišnjeg političara) toliko podsjećaju na tematski osuvremenjenu verziju sovjetskog propagandnog inženjeringa da ih je teško promatrati drukčije.
No iz moskovske perspektive stvari ipak izgledaju drukčije. Malo poigravanja retrototalitarizmom, malo dvojbene eksploatacije simbola, malo slinavog udvaranja režimu – to neki u današnjem svijetu nazivaju dobrom promotivnom provokacijom. Program je vjerojatno imao namjeru privući i međunarodnu pažnju, jer je na plakatima u centru grada 'Putin Party' pisalo na latinici, a ne na ćirilici.
Osim toga, Putin je već odavno na medijskoj tržnici svijeta shvaćen kao 'atraktivan brend'. I časopis Time dobro je znao što i zašto radi kad ga je 2007. godine stavio na svoju prestižnu naslovnicu kao osobu godine. Nekako od tog trenutka krenula je totalna akcijska kampanja u kojoj Putin leta u borbenim lovcima, gasi požare kanaderom, fantastično slika, lovačkom puškom uspavljuje sibirske tigrove, a ljetni odmor provodi u tuvanskoj divljini u koju ni noga Chucka Norrisa još nije kročila. Jesu li reklamni agenti pretjerali – je li se rusko biračko tijelo ipak zasitilo Putinovog šarma – pokazat će budući mjeseci. Neke zadnje ankete, naime, pokazuju da mu popularnost nikada nije bila niža.