Američki znanstvenici pokopali su uvjerenje da postoji efekt 'pivskih naočala', kada onima koji su zavirili čašici u dno - ili iskapili litru i više piva - druge osobe odjednom postanu privlačnije nego što su to bile prije alkoholiziranja. Ne mijenja se, dakle, ljepota u oku promatrača, ali pijani promatrač zato može dobiti iznenadan 'napad hrabrosti' i pristupiti privlačnim ljudima, sugerira novo istraživanje
Prema legendi, izraz 'pivske naočale' skovali su američki studenti još 1980-ih godina, no unatoč brojnim anegdotama o ovom fenomenu, veza između opijanja i fizičke privlačnosti dosad nije sustavno proučavana. Prijašnja istraživanja, u kojima su sudionici ocjenjivali privlačnost drugih ljudi procjenom fotografija u trijeznom i pijanom stanju, dala su mješovite rezultate.
Ukratko, dosadašnja istraživanja pokazala su da je efekt 'pivskih naočala', ako tako nešto uopće postoji, u najboljem slučaju - malen, rekla je profesorica Molly Bowdring iz Centra za istraživanje prevencije Stanford u Palo Altu u Kaliforniji, koja je vodila najnovije istraživanje, za Guardian.
Nova studija ponudila je dodatnu dimenziju - mogućnost stvarnog susreta s nekima od ljudi koje su sudionici prethodno ocijenili.
'Navevši sudionike da vjeruju da bi u budućnosti mogli i komunicirati s ljudima čije slike gledaju, istraživački tim dodao je element realizma koji je nedostajao prethodnim istraživanjima', rekla je Rebecca Monk, profesorica psihologije na Sveučilištu Edge Hill u Ormskirku (Lancashire), koja nije bila uključena u studiju, dodajući da je njihova paradigma također omogućila istraživanje elementa 'tekuće hrabrosti', a ne samo tzv. fenomena pivskih naočala.
Bowdring i profesor Michael Sayette sa Sveučilišta u Pittsburghu pozvali su 18 parova muških prijatelja u laboratorij da ocijene privlačnost muškaraca i žena na fotografijama i u videima te odaberu s kim bi željeli ostvariti kontakt. Razlozi za pozivanje parova prijatelja bili su pokušaji oponašanja društvenih interakcija koje se obično mogu dogoditi u stvarnoj situaciji opijanja.
Istraživanje, objavljeno u časopisu Journal of Studies on Alcohol and Drugs, nije pokazalo da alkohol povećava percepciju o privlačnosti drugih. 'Ali otkrili smo da je vjerojatnije da će ljudi nakon konzumiranja alkohola odabrati interakciju s ljudima koje smatraju najprivlačnijima', rekao je Bowdring.
Doista, pijani sudionici imali su 1,71 puta veću vjerojatnost od trijeznih da odaberu jednog od svoja četiri najprivlačnija kandidata s kojim bi se potencijalno sreli.
Pretpostavljajući da alkohol povećava vjerojatnost interakcije osobe s nekim koga smatra privlačnim, Bowdring vjeruje da bi ovo otkriće moglo otvoriti i nova poglavlja u istraživanju utjecaja alkohola na rizično seksualno ponašanje. 'Ako namjeravate konzumirati alkohol, mislim da vrijedi razmisliti o tome kako to možete učiniti na način koji je siguran i u skladu s vašim ciljevima', rekla je, dodajući da se motivi i namjere mijenjaju kada se pije, i to na načine koji mogu biti kratkoročno privlačni, ali štetni dugoročno.