Unatoč tome što je budućnost novinskog biznisa prilično neizvjesna, u posljednje vrijeme sve se više američkih investitora kladi na novinarstvo
Tijekom prošle godine rizični fondovi uložili su najmanje 300 milijuna dolara u digitalne medije, dobrim dijelom u start-up tvrtke, pokazuje aktualno izvješće Pew Research Centera.
'Postoje sjajne prilike za razvoj novih brendova u medijskom prostoru', tvrdi Eric Hippeau, direktor rizičnog fonda Lerer Ventures, koji je uložio u brojne digitalne start-upove, uključujući Policymic, portal namijenjen 'milenijalsima' – generaciji rođenoj između 1980. i 2000. godine.
Hippeau vjeruje da je najmlađa generacija konzumenata vijesti marketinški privlačna ciljana publika.
'Mlade ljude u većini slučajeva ne zanimaju tradicionalni brendovi. Njih privlače novi mediji koji su prilagođeni njihovim navikama i ukusima', kaže Hippeau.
310229,315763,324560,321956
Jake Horowitz, suosnivač i glavni urednik Policymica, kaže da njegov tim dobro razumije kako milenijalsi poput njega vole pratiti vijesti. Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest potpuno su promijenili način na koji mladi konzumiraju vijesti, što 'medijskim igračima' otvara brojne nove mogućnosti. 'To je ogromna prilika za nove izdavače da pokušaju eksperimentirati novim kreativnim načinima distribucije vijesti', kaže Horowitz.
Još jedan brzorastući online izdavač, Vox Mediaprije nekoliko dana lansirao je Vox.com, zamisao novinarskog vunderkinda i bivšeg kolumnista Washington Posta Ezre Kleina. Kompanija je za ovaj projekt od rizičnih fondova prikupila više od 100 milijuna dolara.
Lockharta Steelea, potpredsjednika Vox Medie, ne iznenađuje velik interes ulagača. 'Uobičajeno je da svaka nova generacija gradi vlastite medijske brendove, pa stoga ne čudi što se ulagači klade na buduće dobitnike, a jedan od kandidata je Vox', kaže Steel.
Iako je 300 milijuna dolara venture kapitala uloženog u online medijske projekte 'mrvica' u usporedbi sa 65 milijardi dolara prihoda koje generira 'industrija vijesti' u SAD-u, razumljiva je pojačana pažnja koju izaziva ulagački trend. 'Psihološki utjecaj ove vrste ulaganja veći je od sume dolara same po sebi', kaže Jesse Holcomb, analitičar Pew Research Centera.
Novopokrenute i postojeće digitalne redakcije osjećaju pozitivne efekte investicijskog buma. Primjerice, redakcija Buzzfeeda je porasla sa šest ljudi na 170 u 2014. Buzzfeed je prošao nekoliko rundi financiranja, a u zadnjoj je 'digao' 19,3 milijuna dolara, čime je ukupan iznos kapitala povećan na 46 milijuna.
U rujnu je pokrenut dnevni online magazin Ozy za vijesti i kulturu. Carlos Watson, osnivač tvrtke, skupio je impresivan popis investitora koji uključuje Laurene Powell Jobs, udovicu suosnivača Applea Stevea Jobsa.
'Mislim da su naši investitori vidjeli priliku u medijskom prostoru kao što je Apple svojedobno uočio priliku u računalnom prostoru prije 15, 20 godina ili kao što Tesla vidi u automobilskom', kaže Watson.
On opisuje Ozy kao kombinaciju medijske i tehnološke tvrtke, ističući da im je cilj kreirati nekoliko izvora prihoda, uključujući događaje i pretplate.
Nasuprot tome, izvješće Pew Research Centera otkriva da prihodi od oglašavanja još uvijek čine više od dvije trećine prihoda news portala
Rizični kapital omogućio je digitalnim redakcijama da se šire i eksperimentiraju s online novinarstvom, ali još uvijek je neizvjesno hoće li ti projekti donositi dovoljne prihode.