da ne gube svijest

Rusi predstavili novi sustav zaštite pilota od G-sile

06.03.2020 u 20:51

Bionic
Reading

Ruski inženjeri ovih dana predstavili su novi sustav zaštite od G-sile za borbene avione koje proizvodi korporacija MiG

Kompanija MiG priopćila je da novi sustav zaštite rješava sadašnji problem prema kojem piloti moraju neprekidno kontrolirati G-silu na instrumentima pri izvođenju kompliciranih manevara tijekom zračnih okršaja, a koja može doseći vrijednost od 9G. Pri toj vrijednosti pilot težak 80 kilograma osjeća se kao da je težak 720 kilograma.

Novi sustav koji je integriran u vizir zaštitne kacige omogućit će pilotima da ostanu fokusirani i ne skreću pogled prema instrumentima u pilotskoj kabini, pojasnili su u ruskoj kompaniji.

'Automatizacija, udobnost i sigurnost naši su razvojni prioriteti za budućnost. Novi sustav zaštite od G-sile već je ugrađen u naše najsuvremenije borbene avione', kazao je predsjednik MiG-a Ilja Tarasenko, a prenosi agencija TASS.

Novi sustav najprije će biti instaliran u avione tipa MiG-29 i MiG-35.

Ubrzanje (G) je jedan od glavnih fizičkih stresova povezanih s borbenim letovima zrakoplova koji se manifestira gubitkom svijesti, a mnogi piloti ne prijavljuju povremene kratkotrajne gubitke svijesti jer nisu bili u stanju zapamtiti njegovu pojavu. Iako on obično podsjeća na sinkopu, posljedice mogu biti kobne.

Pri 8G bilo koji pokret je nemoguć, ali ako se pravilnim ergonomskim rasporedom pilotske palice i drugih naredbi osigura pilotu to da uz minimum pokreta može upravljati avionom, oni mogu izdržati ubrzanja i do +12G, pa i više.