DIZAJNERI O PLAKATIMA

SDP-ovi plakati su vizualno nepismeni, a HDZ-ovi nejasni i prazni

03.11.2015 u 06:51

  • +10

Predizborni plakati

Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/ Hrvoje Jelavic/ Sanjin Strukic/ Anto Magzan/ Robert Anic/ Borna Filic/ Tomislav Miletic/PIXSELL

Bionic
Reading

Žestoka bitka za svaki glas uoči nikad neizvjesnijih izbora, vodi se na svim frontama. Dva vodeća tabora - koalicija Hrvatska raste okupljena oko SDP-a i Domoljubna koalicija okupljena oko HDZ-a - oblijepila su gradove i sela plakatima s kojih nas vabe da im damo glas, ali i pozivaju da ako baš nećemo, ne damo glas konkurenciji. Posao je odrađen, novac potrošen, a tportal je zanimalo što o učinjenom kaže struka. Za mišljenje smo pitali dizajnere Igora Stanišljevića i Borisa Ljubičića

Kako ocjenjuje kampanju SDP-a i je li Milanovićeva stranka previše negativno nastrojena u želji da sačuva vlast, pitali smo dizajnera, kreativnog direktora agencije Parabureau Igora Stanišljevića. 'SDP ima tri komunikacijska smjera u kampanji. Prvi u kojem ističe pozitivna postignuća svoje vlade, drugi u kojem uspoređuje svoje pozitivne namjere s HDZ-ovim, po njima, negativnima i treći u kojem proziva Karamarka za skrivanje', objašnjava Stanišljević za tportal. Kreativni direktor agencije Parabureau misli da je kampanja dobro postavljena jer nije dominantno negativna, već samo jednim dijelom ukazuje, i to dosta precizno, na slabe točke suparnika. 'Hrvatska raste ima dobro dizajniranu vizualnu komunikaciju temeljenu na jednostavnom suvremenom tipografskom rješenju koje je lako razumljivo kako na vizualnoj, tako i na verbalnoj razini', smatra Stanišljević.

Upitali smo ga hoće li im se takav pristup možda odbiti o glavu jer mnogi građani koji ne rade u državnoj službi smatraju da su nužni rezovi u javnom sektoru. Stanišljević odgovara da je, bez obzira na njih, u predizborno vrijeme lakše prihvatiti obećani ‘rast’ nego ‘dolinu suza’ od koje sad i HDZ pokušava pobjeći.

Naš drugi sugovornik, dizajner Boris Ljubičić, u svom stilu oštro napada i SDP i HDZ. 'Sve se vidi... reklo bi se da je svaki komentar suvišan. Zaplavljeni HDZ nema ni slogan ni poruku kojim bi privlačio pogled, posebice neopredijeljenih. Jednostavno je prazan, a skrivena poruka je 'možda sad smo mi na redu'. SDP-ovo sučeljavanje je vizualno nepismeno! Nasuprot Milanoviću je tko? Franjo Tuđman je u obrisima siluete, prije nego Karamarko', žestoko se obrušio na tvorce vizuala najjačih hrvatskih stranaka Ljubičić. Prema njegovu mišljenju, slogan 'što skrivaš' je dječji govor, koji se s politikom nikako ne može povezati! S druge strane, nastavlja, slogan 'Hrvatska raste' ničim nije artikuliran. 'Dvije nevidljive slike ceste ili puta nisu vizuali kojima bi se netko uopće pozabavio', ocjenjuje dizajner.

Upitali smo svoje sugovornike je li vizualna prezentacija HDZ-a monotona i jesu li možda nepotpisani plakati koji im idu u prilog, a putem kojih se pokušava naštetiti vladajućima, zapravo mnogo zanimljiviji od službene kampanje najjačeg izazivača.  'HDZ ponovo u vizualnom i verbalnom smislu koristi domoljublje kao glavni adut, dok su uopćena obećanja o rastu i razvoju tu više u svrhu dekoracije. Nezaobilazna zastava i HDZ-ova plava podloga s nestručno vizualiziranim sloganom nastavljaju se na Kolindinu pobjedničku kampanju jer se, valjda, HDZ-u čini da je to prava formula', kaže nam Stanišljević

Njihova kampanja je, nastavlja Stanišljević, bitno siromašnija od prijašnjih; sjetimo se Sanaderove ‘Idemo dalje’ koja je 'udarala iz svih oružja' i u barem pet različitih, ali ne i slučajnih smjerova. 'Plakati s bananama i automobilima koji im idu u prilog, imaju vrlo slabu komunikacijsku vrijednost jer su prekompleksni i potpuno nerazumljivi bez konteksta', objašnjava Stanišljević. Njemu se čini da je SDP preuzeo dio HDZ-ove stare pobjedničke formule, a HDZ od nje odustao. 'SDP-ova kampanja je komunikacijski suvislija i u dizajnerskom smislu bitno kvalitetnija. Za nekoliko dana vidjet ćemo koliko će to utjecati na ishod izbora, koji je ovog puta vrlo neizvjestan pa bi kampanja mogla imati i veći utjecaj od uobičajenog', zaključuje kreativni direktor Parabureaua.

Za Ljubičića, nepotpisani ili potpisani plakati 'crnobijelo.eu' svakako su najzanimljiviji, mana im je što previše podsjećaju na uobičajenu promidžbu trgovačkih lanaca. Dizajner smatra da to nisu politički jasni i nedvosmisleni plakati i nije želio dalje komentirati, nego nam je svoj zaključak iznio kroz dizajn koji možete vidjeti ispod.