Svi ljubitelji metalnih grdosija kojima je neopisivi gušt ploviti i potapati brodove po hladnim i tamnim svjetskim morima, nikako ne smiju propustiti peti u nizu naslov o najpoznatijoj virtualnoj podmornici
Vjerojatno smo svi bar jednom u životu zamišljali kako je to biti u pravoj podmornici na nekoliko stotina metara dubine. Nekima je možda ispaljivanje torpeda ili gledanje kroz periskop neispunjeni dječački san. Možda, ali za veliku većinu ljudi, pomisao da budete 'zatočeni' u nekakvoj metalnoj komori izaziva u najmanju raku napadaj panike i klaustrofobiju.
Iako su već četiri nastavka iza nas, u petom bi se neke stvari trebale i morale promijeniti nabolje. Kako tehnologija svakim danom sve više i više napreduje, tako su i današnja računala sve moćnija i sposobnija, što u konačnici omogućuje programerima izradu još kvalitetnijih igraćih naslova. U Silent Hunteru 5 napredak tehnologije je svakako vidljiv zbog predivne grafike, dok su programeri uspjeli dočarati pravi osjećaj života i rada u jednoj takvoj specifičnoj okolini. Novost u odnosu na prošle nastavke je da ćete imati mogućnost slobodno istraživati svaki i najmanji kutak vašeg metalnog ljubimca, i to iz prvog lica.
Pojava prvog lica možda i nije neka revolucionarna novost, ali uvođenje svojevrsnog RPG sistema napredovanja jest. Svakom uspješno završenom borbom dobit ćete određeno iskustvo koje će te kroz bodove dodjeljivati svojim podređenima u pojedinim sektorima. Tim borbenim iskustvom vaši časnici će moći naučiti neke nove skillove. Osim toga, imat ćete mogućnost poštimavanja nekih aspekata vaše podmornice. Možete, na primjer, narediti vašem inženjeru koji se brine za pogon da napravi određene modifikacije kako bi podmornica brže klizila kroz vodu. Iako bi takvu podmornicu s bržim pogonom i boljim manevarskim sposobnostima svaki kapetan poželio, ima tu i negativnih strana. Brži pogon zahtijeva i veću potrošnju goriva, a i sama podmornica je bučnija i podložnija lakšem otkrivanju suparničkih sonara.
Kako je Silent Hunter prava simulacija podmornice i podmorničkog ratovanja, treba dobro razmisliti prije upuštanja u takvo nešto jer ostati bez goriva uslijed bitke nije odlika dobrog kapetana. Iz istog razloga morat ćete paziti na svaki torpedo koji ispalite jer ih nemate neograničen broj. Fanovi ove hard core simulacije znaju da je za pobjedu u bitki vrijedi poslovica strpljen spašen. Rijetko kada se dogodi u nekoj igri da određena situacija kod igrača može izazvati takav osjećaj zadovoljstva i ponosa kao što je to slučaj kada prvo čujete detonaciju te potom na periskopu ugledate protivnički brod kako tone.
Prije svake misije dobit ćete sve potrebne informacije vezane za svoju potencijalnu metu koju ponekad i ne morate potopiti, nego samo dovoljno oštetiti kako bi misija bila uspješna. O tome na kojoj dubini plovite ovisit će mnogo stvari. Ako ste relativno duboko, bit ćete mnogo tiši i protivničke podmornice i brodovi će vaš teže detektirati. Sukladno tome, vi ćete također biti osuđeni na vaš sonar koji će biti vaše oči i uši te su borbe u takvim uvjetima uvijek zanimljive i krajnje neizvjesne. S druge strane, plovidba blizu površine daje vam bolju preglednost, ali ste u takvim uvjetima puno ranjiviji te se takve ekshibicije ne preporučaju ako ne želite završiti na dnu mora.
Ukoliko ste bili razočarani prošlim nastavkom, kada ste mogli igrati samo na strani saveznika, treba reći da je to za peticu promijenjeno. Silent Hunter nije samo igra za okorjele ljubitelje simulacija, već i za one koji su takav koncept prvi puta vidjeli. To možemo zahvaliti postojanjem dva moda koja su tu kako bi igračima ponudili odabir između simulacije i casual igranja. Ako želite doživjeti svu brutalnost života i borbe u podmornici, onda za vas postoji samo jedan 'pravi' mod. U kampanji ćete moći odabrati cijeli niz podmornica koje su postojale u Drugom svjetskom ratu, dok će se misije prostirati od Mediterana pa sve do Atlantskog mora. Silent Hunter 5 bi se trebao pojaviti u ožujku 2010, i to isključivo za PC.