Iako je prošla skijaška sezona na Sljemenu dramatično prekinuta zbog puknuća zupčanika na reduktoru na trosedežnici na Crvenom spust,u zbog čega su skijaši skoro sat vremena visjeli na niskim temperaturama, početak ove skijaške sezone trebao bi proći glatko. No ono što Sljemenu doista treba jest žičara, a taj će projekt, čini se, pričekati ulazak Hrvatske u Europsku uniju
Snijeg je ponovno zabijelio vrh Zagrebačke gore, no na početak skijaške sezone na Sljemenu još ćemo pričekati. Upravo je snijeg razlog zbog kojeg će završetak remonta sedežnice još pričekati.
'Pri kraju radova smo, nadam se da ćemo biti skoro gotovi. Nakon toga još slijedi tehnički pregled', rekao je za tportal Drago Žiljak, rukovoditelj skijališta Sljeme, te dodao da je kvar uklonjen, a cijela je žičara prošla kroz pojačano održavanje.
Sljemenu ne treba jedna, već dvije žičare
No ono što muči Žiljka, ali i skijaše te izletnike, jest činjenica da se na Sljeme, nakon što je s radom zbog dotrajalosti stala stara žičara, tj. gondola, može samo automobilom ili autobusom. Jedan od zagrebačkih simbola zauvijek se zaustavio prije četiri godine; kada će se Zagrepčani i njihovi gosti opet moći 'otpelati' do Sljemena i dalje je neizvjesno. A Sljemenu ne da treba žičara, nego mu trebaju dvije, ističe Žiljak; jedna sa zagrebačke strane, druga iz Bistre.
40 milijuna eura iz EU za novu žičaru
No jedno su želje, a drugo mogućnosti; realizacija nove žičare nije ni na vidiku. 'To je daleka budućnost', kaže Žiljak. No žičara Sljeme kandidirana je od strane Zagrebačkog holdinga za strukturne fondove Europske unije u vrijednosti 40 milijuna eura. Pristup tim fondovima moguć je tek po ulasku Hrvatske u EU, što bi se trebalo dogoditi 1. srpnja 2013. godine. Bez toga, izgradnja žičare je potpuno neizgledna, s obzirom na šuplju blagajnu Holdinga koji grca u minusu zbog vraćanja rata kredita dizanih prije nekoliko godina.
Gradski autobusi nisu adekvatni za gorske uvijete
Od 2007. na Sljeme voze ZET-ovi gradski autobusi, a Žiljak kaže da to nisu vozila za brdske uvijete i Sljemensku cestu. 'To im skraćuje vijek trajanja, a zbog štednje ZET je smanjio broj linija', kaže. Otkada voze autobusi, broj skijaša na Sljemenu je pao za više od duplo. Upravo je stoga, kaže Žiljak, važno Sljeme s gradom povezati žičarom jer im je namjera da automobile potpuno maknu sa Zagrebačke gore.
Donja stanica žičare trebala bi biti tik kod zadnje
stanice tramvaja na Dolju u Gračanima, dok bi gornja trebala biti neznatno niže od vrha Medvednice. Do sada je žičara iskrcavala skijaše i izletnike 300 metara ispod vrha Sljemena. Do početne stanice žičare također se trebalo poprilično pješačiti, što je, pogotovo za skijaše s pancericama i skijama, veliki problem. Uz to, olakšao bi se pristup i starijim osobama, maloj djeci te osobama s invaliditetom kojima je Sljeme gotovo pa nemoguća misija.
'Kada je lijep dan, na Sljemenu je strašno puno automobila. Parkiralište je premalo, tako da vozači, kaže Žiljak, parkiraju po grabama, a zimi nose i lopate kako bi razgrnuli snijeg i stvorili si parkirno mjesto. Voditelj skijališta stoga je optimističan te vjeruje da će upravo zbog tog argumenta, smanjenja prometa u Parku prirode, Holding dobiti 40 milijuna eura od EU.