NAGIBNOM VLAKU OTKAZALE KOČNICE

Spasioce zamalo ubilo pomoćno vozilo HŽ-a

24.07.2009 u 17:37

Bionic
Reading

Preživjeli putnici svjedoče da su vlaku otkazale kočnice. No kočnice su na istom mjestu otkazale i HŽ-ovom pomoćnom vozilu koje je gotovo 'pomelo' vatrogasce i liječnike koji su sudjelovali u akciji spašavanja

O uzrocima stravične željezničke nesreće u kojoj je život izgubilo šest putnika, a 55 ih je ozlijeđeno, još se nagađa. Preživjeli putnici posvjedočili su da je vlak odjednom počeo sve brže juriti. Kondukter im je navodno rekao da su kočnice otkazale.

U vlaku je zavladala panika te su putnici počeli povlačiti ručne kočnice za opasnost, no vlak se nije zaustavio. Veća je tragedija spriječena udarom vlaka u zaštitni zid kraj pruge koji je spriječio pad u ogromnu provaliju. Hrvatske željeznice morat će mnogo toga opravdati nakon što je za vrijeme akcije spašavanja vozilo HŽ-a brzinom od oko sto kilometara na sat protutnjalo pokraj mjesta nesreće. Na pruzi su u to vrijeme bili brojni vatrogasci, liječnici te novinari.

Neki od njih doslovno su bježali i tek za koju sekundu izbjegli nalet vozila koje je, kako kažu u HŽ-u, vodom prskalo prugu, prenosi RTL. Dizelska lokomotiva projurila je pored olupine nagibnog vlaka i zaustavila se stotinjak metara dalje.

Špekulira se kako je sustav za kočenje u nagibnom vlaku, ali i u dizelskoj lokomotivi koja je zalijevala prugu, otkazao zbog sredstva za uništavanje korova kojim se maže pruga. U kombinaciji s visokom temperaturom stvorio se skliski sloj, koji je doveo do tragedije.

PODACI O STRADALIMA

Predstojnik Klinike za kirurgiju splitskoga Kliničkog bolničkog centra dr. Vedran Radonić izjavio je novinarima da su prihvatili 55 putnika ozlijeđenih u željezničkoj nesreći, od kojih je četvero teško ozlijeđeno, a dvojica su zadržana na jedinici intenzivnog liječenja i život im je ugrožen.

Najteža željeznička nesreća

30. kolovoza 1974. zbog prevelike brzine i premorenosti strojovođe,na samom ulazu u zagrebački Glavni kolodvor iskočio je međunarodniputnički vlak. 167 putnika poginulo je u nesreći koja i danas bilježikao najveća. Vlak se na ulazu u kolodvor kretao brzinom od 104kilometra na sat, dvostruko više nego što je bilo dopušteno.


Čim je čula za željezničku nesreću u Rudinama, bolnica je pozvala sve svoje liječnike, tako da je vrlo brzo bilo spremno 12 ekipa. No, srećom, tijekom ranog popodneva tek je jedna 17-godišnja Engleskinja operirana zbog puknuća jetre, rekao je dr. Radonić.
 
Među ozlijeđenim putnicima je 49 odraslih osoba i šestero djece. Osam ih je na kirurgiji, troje na neurokirurgiji, a djeca su na dječjoj kirurgiji.

Među ozlijeđenim osobama nekoliko je stranaca, a uglavnom je riječ o lomovima, potresu mozga i drugim težim ozljedama. Ravnatelj splitskoga KBC-a Dujo Marasović potvrdio je da je današnja nesreća jedna od najtežih nakon Domovinskog rata.

'Ne pamtimo još od dana rata da je bilo ovoliko ozlijeđenih u našoj bolnici', rekao je. Rano poslijepodne ozlijeđene putnike iz nagibnoga vlaka u splitsku je bolnicu došao posjetiti i ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje Damir Trut. Novinarima je samo kratko rekao da je obišao ozlijeđene i razgovarao s njihovim liječnicima.

'Želio bih naglasiti kako su sve službe izvrsno reagirale i u kratkom se vremenu našle na terenu', rekao je, ističući da je na prvu dojavu Centru 112 'u Rudinama u kratko vrijeme bila ekipa Gorske službe spašavanja, hitna pomoć i vatrogasna vozila'.