Udruga Radio taksi Zagreb od danas više nema monopol na gradskim ulicama. Odlukom Gradske skupštine dodijelit će se dozvole za 267 novih taksi vozila, pa će umjesto dosadašnjih 1.036 vozila, Zagrebom putnike u taksijima prevoziti njih 1.303
Gotovo pet sati, s pauzama za konzultacije klubova stranaka, trajala je rasprava o liberalizaciji taksi tržišta i na momente se stjecao dojam da se radi o cjenkanju na Dolcu, a ne o raspravi u Skupštini.
Ni situacija na ulici nije bila puno bolja jer taksisti su u jednom trenutku bili blokirali Gornji grad, a kada je predsjednik skupštine Boris Šprem izašao dati izjavu za HTV, malo je nedostajalo da uz verbalnu salvu gnjeva, koja mu je isporučena od taksista, dobije i po nosu.
'Napali su me da vratim pare koje sam prema njihovu mišljenju dobio na sastanku od Pave Zubaka. Poručujem im da nisam s nikim nisam susreo i bilo što dogovorio', kazao je Šprem, koji je potom zbog prijetnji spram njegove obitelji zatražio policijsku zaštitu koju je i dobio.
Ogorčeni odlukom Gradske skupštine taksisti su odlučili blokirati Ćirilometodsku ulicu do daljnjega.
Da izglasavanje odluke o autotaksi prijevozu neće proći glatko kako se u prvi mah činilo, dalo se naslutiti još rano jutros kada je gradonačelnik Milan Bandić u foto finišu predao svoj drugi prijedlog prema kojem je bi na 650 stanovnika Zagreba bio jedan taksi, čime bi se broj taksi prijevoznika povećao za 190.
Gradonačelnik je, podsjetimo, još do prošlog tjedna zastupao tezu da jedan taksi bude na 700 građana, dok je SDP s koalicijskim partnerima predlagao 1:600, što predstavlja povećanje od 267 taksi vozila. Međutim, tijekom dana Darinko Kosor (HSLS) odlučio je staviti amandman na prijedlog koji je između ostalog potpisala i njegova stranka i predložiti da omjer bude 1:650.
Ono što se iskristaliziralo tijekom rasprave je da je većina zastupnika za liberalizaciju tržišta, ali su neki, poput HSS-a, tražili da se odluka o taksistima skine s dnevnog reda jer je 'sirova' te da se ponovno sjedne za stol i pregovara.
Ova ideja nije naišla na plodno tlo kod SDP-ovca koji su osuli paljbu po taksistima koji su, prema njihovu mišljenju, posljednjih dana za taoce držali građane odbijajući ih voziti.
'Poanta ove priče je da nitko od postojećih taksista neće izgubiti posao kako tvrde, jer im je on zajamčen. Izgubit će ga jedino ako ne budu radili. Međutim, neki od njih ne zaslužuju voziti ni zaprežna kola, a kamoli taksi. Ako se ne prilagode novim uvjetima, mogu otići, a mi za njima nećemo plakati', kazao je Dan Špicer (SDP).
Daniru Bilić (HDZ) zasmetalo je što u prijedlogu odluke nema projekcije učinaka na razvoj taksija u Gradu ako je 1:600 ili 1:650, dok Morana Paliković-Gruden (HNS) smatra da taksi u Zagrebu nije organiziran kako priliči jednoj turističkoj destinaciji, odnosno jednoj europskoj metropoli zbog čega je liberalizacija nužna
Taksi licence će se izdavati na pet godina, a najviše moguće cijene taksi prijevoza biti 15 posto niže od dosadašnjih. U roku od dvije godine svi taksisti morat će uvesti kartično poslovanje, a kroz pet godina morat će svi biti bijele boje. Usto, jedan koncesionar moći će imati maksimalno pedeset taksija.