Tajkun Milan Beko spreman je preuzeti upravljanje Željeznicama Srbije nakon što ga je premijer Aleksandar Vučić pozvao da pomogne u spašavanju tog državnog gubitaša
'Ljudi iz biznisa najbolje znaju da je stanje tako loše da možemo reći i da je Srbija izgubila svoj ekonomski suverenitet. Stranke na vlasti u prethodnih deset godina s jedne strane su potpuno privatizirale novčane tokove svih najvećih državnih firmi, a s druge strane su sve gubitke tih firmi prevalile na građane. Vjerujem da je ideja premijera Vučića da biznismenima ponudi upravljanje velikim državnim sustavima početak raskida s takvom pogubnom politikom', rekao je Beko.
Vučić je prije dva tjedna preko državne televizije RTS pozvao njega i Miodraga Kostića, najbogatijeg srpskog poduzetnika, da pomognu u rješavanju problema gubitaša.
'Evo, gospodo, dajte. Hoćeš ti, Miodraže, hoćeš ti Mišo? Tko će uzeti Željeznice? Evo, vi kažete da ste mnogo sposobniji, želim vjerovati to. Preuzmite, molim vas, Željeznice', rekao je Vučić.
Jedna od najvećih poslovnih mrlja koja prati Beka, krajem 90-ih ministra u vladi Mirka Marjanovića u vrijeme vladavine Slobodana Miloševića, privatizacija je Luke Beograd.
Država je, prema službenim podacima Savjeta za borbu protiv korupcije, prodajom 40 posto dionica izgubila 21 milijuna eura, a Beko je figurirao kao ključna osoba za to, zbog čega je Savjet protiv njega podnio kaznenu prijavu još 2010. Tim povodom Beko je u policiji saslušan tek početkom prošle godine i to u svojstvu građanina.
Kako angažiranje tajkuna može pomoći Željeznicama Srbije, pojašnjava ekonomist Miroslav Prokopijević
'Moja prva reakcija je ha-ha-ha, a to otprilike znači da su obje strane u očajnoj situaciji kad se traži ovakvo rješenje – i Beko kao biznismen koji je pritisnut nizom spornih slučajeva i, s druge strane, vlast koja, umjesto da raspiše javni natječaj, da nađe normalnog menadžera, uzima nekoga tko ima dosta maslaca na glavi', rekao je Prokopijević za Radio Slobodna Europa.