Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP), nakon što je u rujnu u javno savjetovanje uputilo izmjene i dopune Zakona o sigurnosti na cestama, kako bi se omogućilo da robotaksiji Mate Rimca što prije mogu izaći na ulice, sada predlaže i dopune dvaju pravilnika o tehničkim pregledima, a one se tiču isključivo automatiziranih vozila
S obzirom na to da je MUP tražio da zakon dođe po hitnoj proceduri u Sabor i da se sada radi na izmjenama pravilnika, očito je da dan u kojem bi robotaksiji mogli doći na zagrebačke ulice nije tako daleko. Sam Mate Rimac ovoga ljeta najavio je da će do 2026. imati 50 do 100 takvih automobila koji će pružati uslugu taksija korisnicima.
Prema predloženim dopunama Pravilnika o tehničkim pregledima vozila, automatizirano vozilo mora biti dovezeno na potpuno siguran način u stanicu za tehnički pregled. Predviđeno je da tijekom njegova pregleda upravlja operator u njemu, odnosno operator intervencije na daljinu, prema uputama nadzornika tehničke ispravnosti vozila.
S tehničke strane, od proizvođača potpuno automatiziranih vozila traži se da putem standardnog OBD II priključka i standardnih protokola omoguće pristup podacima potrebnima za provođenje tehničkog pregleda. Drugi pravilnik, za tehnički pregled vozila na cesti, donosi tablicu koja se odnosi na dodatna ispitivanja potrebna prilikom kontrole automatiziranih vozila.
Ove izmjene pravilnika, za razliku od onih zakonskih, ne pogađaju druge sudionike u prometu. A izmjenama zakona su, podsjetimo, uz kazne za vlasnike automatiziranih vozila, predviđene i one za druge sudionike u prometu. Naime, ako budu ometali automatizirano vozilo tako da ono mora poduzeti radnju koju inače ne bi učinilo, bit će kažnjeni s od tisuću do pet tisuća eura.