Stranica Sickholiday.com koja se, među ostalim, odnedavno reklamira i na YouTubeu, turistima koji se razbole tijekom odmora u Hrvatskoj nudi savjete kojima mogu doći do povrata novca koji će im pokriti troškove ljetovanja
Naravno, izlišno je isticati da nam takva promocija, mada očito uvažava činjenicu da je Hrvatska profilirana kao važna svjetska destinacija, nije naročito dobrodošla.
Posebno iritira gomila netočnosti i insinuacija koje stranica predstavlja u tekstu koji se nastoji prikazati kao dobronamjeran zdravstveni vodič i savjetnik za posjetitelje Lijepe Naše.
Već prva rečenica iznosi potpuno netočnu tvrdnju da je Hrvatska novopridošlica na svjetskoj turističkoj sceni, odnosno da se tek krajem devedesetih našla na turističkim tržištima. Autor očito nema blage veze o našoj recentnoj povijesti odnosno ne zna zašto se ime Hrvatske jednostavno nije moglo pojavljivati prije devedesetih.
Potom slijedi niz savjeta koji najblaže rečeno stvaraju dojam da je Hrvatska neka zaostala, prljava, nehigijenska, zemlja Trećeg svijeta.
Primjerice, autor piše da će se, unatoč postojećim sigurnosnim zdravstvenim savjetima, veliki broj posjetitelja Hrvatske razboljeti osobito zbog loših sanitarnih uvjeta koji mogu izazvati bolesti probavnog sustava.
'Trovanje hranom najčešća je bolest od koje obolijevaju posjetitelji Hrvatske. Pokazalo se da mnogi hoteli poslužuju nedovoljno kuhanu ili podgrijanu hranu što uzrokuje ozbiljne bakterijske zaraze', piše stranica i potom niže savjete o izbjegavanju rizičnih jela, vode, loše održavanih bazena i sanitarnih situacija.
Budući da ovakav prikaz naše zemlje ne samo da nije laskav već ne odgovara stvarnosti odnosno zdravstvenim statistikama, pokušali smo doznati što misle poduzeti naši promotori turizma.
U resornom ministarstvu kažu nam da su upravo danas uočili stranicu te da su odmah reagirali.
'Vidjela sam jutros oglas i proslijedila ga pravnoj službi Hrvatske turističke zajednice da vide što mogu poduzeti', rekla je za tportal glasnogovornica kabineta Eva De Zan.
'To što pišu je prestrašno. No oni to rade i za druge zemlje, Grčku, Španjolsku, Francusku, Italiju itd. nismo jedini. Ne znam je li legalno to što nude turistima. Pretpostavljam da bi možda moglo biti, ali ne i sve što pišu. Pisanje nekog demantija ne bi imalo puno smisla. Zato smo slučaj proslijedili pravnoj službi Hrvatske turističke zajednice da vide što se može poduzeti. Oni se bave turističkom promocijom', dodala je De Zan.
U Hrvatskoj turističkoj zajednici kažu da su jutros zaprimili informaciju te će istražiti što sve mogu poduzeti.
'To nije formalno neki medij ili blog. To je specijalizirana stranica pa trebamo vidjeti što možemo poduzeti. Tek trebamo istražiti slučaj. Pravne službe ispituju što se može učiniti. Budući da se spominje i hrana i zdravlje, moguće je da ćemo uključiti i neke druge službe', rekla je voditeljica ureda direktora HTZ-a Željka Lušičić.