'Danas svatko može kupiti dron. Oni su cjenovno vrlo pristupačni. To je potencijalna opasnost jer praktički nema nikakvih ograničenja. Kada kupite dron, trebali biste se upoznati s pravilima letenja', upozorava Damir Bezik iz Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo koja je u zadnje dvije godine zabilježila 23 incidenta u koja su bili uključeni dronovi
'Na našoj mrežnoj stranici smo se potrudili dati što više detalja o tome i pozivamo sve zainteresirane da tamo prikupe informacije. Operator drona se mora registrirati, pilot se mora osposobiti, a svaki let se mora prijaviti kontroli leta, a što je vrlo jednostavan postupak jer se može napraviti preko telefona', Damir Bezik iz Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo gostujući u 'Studiju 4' HRT-a gdje se osvrnuo na slučaj u Dubrovniku gdje je putnički zrakoplov zbog drona morao biti preusjmeren u Zračnu luku Split.
Dodao je kako su pravila letenja jednostavna: 'Samo nemojte letjeti na više od 120 metara i držite se na sigurnoj udaljenosti od infrastrukture'.
Osvrčući se na incident u Dubrovniku rekao je kako je tijekom završnog prilaska putničkog zrakoplova u Zračnu luku Dubrovnik pilot uočio dron na visini od 200 metara.
'Srećom, vidio ga je pa se mogao razdvojiti i nastaviti slijetanje. To je prijavio kontroli leta koja je obavijestila policiju, a zračna luka je zatvorena', rekao je.
Kako je pojasnio, 'za to vrijeme, dva putnička zrakoplova koja su bila na prilazu, morala su biti preusmjerena u Zračnu luku Split'.
'To je uzrokovalo ogromne troškove kompanijama i velike neugodnosti putnicima. Prema informacijama kojima mi raspolažemo, pilot drona još uvijek nije pronađen. Danas nemamo pouzdane tehnologije koja bi utvrdila poziciju pilota', kazao je.
Ustvrdio je kako dronovi većinom ne mogu uzrokovati katastrofalne nesreće, ali i da je to bolje ne testirati.
'Do sudara može doći. Javnost treba znati da bi bilo pretjerano reći da je svaki susret drona i putničkog zrakoplova potencijal za katastrofu, ali to ovisi o mnogo čimbenika. O masi drona, mjesta gdje bi dron eventualno udario. Posljedice mogu biti neznatne, ali mogu biti i teži. Mi radije ne bismo to testirali, nego pozivamo na razum', rekao je.