POVIJEST HRVATSKE KASICE-PRASICE

Sve je krenulo jednog Božića, a biznis se razvio kao u božićnoj priči

22.11.2015 u 20:05

  • +15

Le Prase

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Bionic
Reading

Kako se dugi niz godina bavi scenografijom, a ujedno je i ilustratorica, iz jedne je obiteljske kasice-prasice pokrenula brand koji se danas proširio i na kozmetiku, nakit, pa i majice. Riječ je o obiteljskom projektu, a u marketing gotovo da nije ni ulagala, ali uspjeh nije izostao. Na hrvatskom tržištu najvažnije je biti dosljedan, smatra Tajana Stanković, kreatorica branda Le prase

Riječ je o poslu koji se pokrenuo spontano. Jednu je večer imala poslovni zadatak koji je odradila uz pomoć obitelji i tada je nastala prva kasica-prasica.

'Riječ je o spontanom projektu. Sve je krenulo slučajno, jer je to posao koji se razvio iz hobija, iz neke igre. I suprug i ja smo kreativci, on je snimatelj, ja sam scenografkinja. Za jedan Božić morala za reklamu napraviti 1.000 pisama Djeda Božićnjaka pa smo suprug i ja okupili naše tri kćeri, slušali njihove želje i razmišljanja i satima od njih oblikovali pisma. Navečer su mi djeca rekla kako im je to bila jedna od najljepših večeri u životu. Kako te zime nismo otišli nigdje na zimovanje, odlučili smo krenuti s nečim i finalni proizvod bila je naša prva kasica na koju smo danas veoma ponosni', objašnjava Stanković.

Uspjeh putem društvenih mreža

Svaka od kasica-prasica koje su bile njihov prvi proizvod personalizirana je, ima svoju osobnost i ime, a nakon pokretanja projekta preko društvenih mreža krenulo se javljati sve više zainteresiranih kupaca.
'U početku su ljudi za nas saznali preko preporuke. Ujedno nam je veliku reklamu napravio Hrvoje Šalković koji je podijelio našu stranicu na svom profilu i na temelju toga smo sakupili lajkove. S druge strane, imali smo reportažu na jednoj komercijalnoj televiziji i nakon toga nije bilo medija koji nije napravio priču o nama', prisjeća se vlasnica.

Prvi proizvod postala je personalizirana kasica-prasica, nakon toga se kolekcija počela širiti, a obitelj Stanković otvorila je i trgovinu sa svim svojim proizvodima u centru Zagreba.

'Kada smo postali prepoznatljivi na tržištu, mislili smo da bismo to mogli napraviti tako da to bude dostupnije ljudima. Otvorili smo dućan u centru Zagreba u kojem između ostalog prodajemo i kasice, ali i ukosnice za kosu, majice, rokovnike. Kako sam se tijekom studiranja bavila ilustracijama, nacrtala sam curicu koja je danas zaštitni znak našeg brenda. Riječ je o Mašenki koja se pojavila prvo na nakitu i ukosnicama, zatim na majicama, torbama, kozmetičkim torbicama. Krenuli smo potom s maskama za mobitel, rokovnicima, ogledalcima i slično. Kada smo sliku objavili na jednoj društvenoj mreži, ljudi su se javljali s prijedlozima imena i tražili da se brend proširi i na nakit. Osim kasica koje radimo i po narudžbama, kupcima nudimo i personalizirane kasice za putovanja, krštenja…', priča Stanković.

Vlastiti posao pokrenite iz ljubavi, a ne brze zarade

Prve su proizvode izrađivali od recikliranog materijala pa u proizvodnju nisu morali ulagati sredstva. Danas kaže kako su tijekom četiri godine proizvodnje u marketing uložili ukupno pet tisuća kuna, sve se ostalo odvijalo promocijom putem društvenih mreža.

'Imali smo sreću što smo proizvode počeli raditi od recikliranog materijala pa našeg prvotnog ulaganja nije bilo. Riječ je o kartonskim kutijama i novinskom papiru od kojih su se proizvodi izrađivali. Dobra strana je i to što smo preko društvenih mreža uspjeli okupiti ljude koji su nas podržali, postali naši kupci i predlagali nam buduće proizvode i njihova imena. Tako da smo na marketing najviše utrošili oko pet tisuća kuna. Cijelo vrijeme smo ulagali svoja sredstva, bez dizanja kredita, ali smo dobili i poticaje od Grada Zagreba. Sada kupujemo novi stroj kojim ćemo moći sami tiskati brend na proizvode ili pisati tekstove koje traže kupci', kaže vlasnica.

Cijene proizvoda kreću se od 15 do 650 kuna, koliko iznosi ogrlica od sedam nizova riječnih bisera. Smatra kako je u pokretanju posla bitno biti dosljedan kako ne biste zbunili kupce, ali također je važno za uspjeh posla ako se u njega kreće iz ljubavi.

'Pokretanje vlastitog posla u Hrvatskoj može i ne mora biti teško. Sve ovisi o tome kako pristupaš poslu. Ako pokrećete posao samo s ciljem da na brzinu zgrnete lovu, bolje da ga ne pokrećete. Isfrustrirat ćete se, jer nećete tako skoro zgrnuti hrpu novca. Posao tako ne funkcionira. No ako kreneš iz ljubavi, kao što smo mi krenuli prije četiri godine, onda će uspjeh doći kad tad', zaključuje Stanković.
Već iduće godine na tržište planiraju plasirati novi brend za koji je već napravljena kompletna kolekcija proizvoda, a najavljuju i izradu posteljine.