AFERA KAMIONI

Svjedoci terete Rončevića da je lažirao datume

Bionic
Reading

Kada je afera izbila u javnost, Rončević i njegov tadašnji pomoćnik u MORH-u koji je vodio cijeli posao Ivo Bačić tvrdili su da se moralo ići u izravnu pogodbu

Razlika u cijeni od 10 milijuna kuna, koliko su kamioni marke Iveco bili skuplji od MAN-ovih, nije, doznajemo, jedini detalj koji teško kompromitira bivšeg ministra obrane Berislava Rončevića, piše Večernji list.

Tijekom istrage čak su tri svjedoka USKOK-u izjavila da je Rončević bez ikakve prethodne procedure kupio kamione od tvrtke Eurokamioni, a potom svojim suradnicima naredio da se naknadno izradi i antedatira dokumentacija o pozivnom natječaju i sklapanju izravne pogodbe.

Sve počinje, podsjetimo, u siječnju 2004. godine, kada je Glavni stožer OS-a uputio Ministarstvu obrane zahtjev da se vojsci nabave vozila. Ministarstvo, međutim, tek u rujnu raspisuje pozivni natječaj s namjerom da kupe 76 kamiona. Ponude su bile otvorene u listopadu 2004. godine, i to njih 23.

Ispalo je, međutim, da za najpovoljniju treba izdvojiti 38,5 milijuna kuna, odnosno tri milijuna više od iznosa koji je MORH predvidio. Natječaj je stoga poništen, a potkraj prosinca za 34,4 milijuna kuna kupljeno je samo 39 kamiona!

Kada je afera izbila u javnost, Rončević i njegov tadašnji pomoćnik u MORH-u koji je vodio cijeli posao Ivo Bačić tvrdili su da se moralo ići u izravnu pogodbu jer je bio kraj godine i propao bi novac koji je u proračunu bio rezerviran za nabavu vojnih vozila. Na pitanje zašto skuplji kamioni marke Iveco, odgovaralo se tvrdnjom da upravo ti kamioni, čiji je zastupnik tvrtka Eurokamioni, zadovoljavaju tražene standarde NATO-a.

Premda je afera bila u javnosti, Rončević je dugo uživao podršku vlasti. Umjesto da bude jedan od glavnih predmeta kriminalističke obrade, Rončević je ustoličen na čelo MUP-a i kriminalistima koji su ga trebali obrađivati postavljen za šefa.

Tek nakon što je smijenjen s dužnosti ministra policije, protiv Rončevića provedena je istraga. 
Tada je provedeno i vještačenje koje je pokazalo da su tvrdnje o kupnji skupljih kamiona zbog NATO-ovih standarda šuplje jer su iste karakteristike imali i 10 milijuna jeftiniji MAN-ovi. Vještačenje je, doznajemo, pokazalo da su jeftiniji bili čak i ekskluzivni Mercedesovi kamioni.