SNAGA IZ POZADINE

Tko su ljudi koji HDZ-u osiguravaju pobjede na izborima?

02.07.2014 u 11:43

Bionic
Reading

Kada se pogledaju rezultati izbora, HDZ je uvjerljivo pobijedio u tri posljednje izborne utrke, dva puta na europskim izborima i jednom na lokalnim izborima. Uvjerljiv niz nadaju se nastaviti i na predsjedničkim izborima, no s obzirom da stranci raste rejting iz mjeseca u mjesec, odlučili smo predstaviti ljude iz pozadine koji već više od godinu dana rade na stranačkom PR-u

Za HDZ-ove pobjede na izborima zaslužna je cijela stranačka mašinerija, od lokalnih HDZ-ovih dužnosnika, preko saborskih zastupnika, do viših stranačkih dužnosnika, no lavovski dio posla odrađuju i ljudi iz pozadine. Dio njih zadužen je za strategiju i aktiviranje članstva na terenu, no sve njih u javnosti predstavlja tim za PR.

Kao jedan od njegovih glavnih ljudi pojavljuje se Andrej Rora, šef HDZ-ovog Odjela za komunikaciju i glavni strateg za PR. Kao što je tportal već pisao, Rora će ostati zapamćen kao jedan od udarnih članova 'Motrišta', no na HTV-u se zadržao samo do promjene vlasti početkom dvijetisućite. Nakon toga se jedno vrijeme bavio nakladništvom, a potom se okušao i u PR-u. Televiziju ipak nije zaboravio - na Novoj TV bio je pokretač i jedan od autora 'kriminalističkog magazina 'Istraga'', a posljednjih godina gledatelji HTV-a zamijetili su njegovo ime i u dokumentarnom serijalu 'Jugoslavenske tajne službe', koji je realizirao sa starim kolegom Miljenkom Manjkasom te Obradom Kosovcem. Početkom prošle godine počelo se pisati i o njegovom angažmanu u HDZ-u, a tada je poručio da je 'prepoznao sebe i svoja stajališta u porukama obnovljenog HDZ-a'.


Uz njega se u kontekstu izbora i PR-a spominje Drago Veselčić. Ovaj bivši novinar te bivši direktor Vinkovačke televizije i bivši vlasnik Osječke televizije u novinskim se napisima pojavio i kao jedan od svjedoka u suđenju za Fimi mediju, ispričavši da je nakon intervencije iz vrha HDZ-a prodao Osječku televiziju za deset puta veći iznos nego što ju je kupio godinu dana ranije. Na suđenju je kao svjedok, prema pisanju medija, izjavio da je bivši glasnogovornik HDZ-a i Sanaderove vlade Ratko Maček kontrolirao sve hrvatske medije. Danas je Veselčić važna karika u HDZ-ovim kampanjama, pa je na nedavno održanim EU izborima bio direktor kampanje.

Kao jedna od važnih karika HDZ-ovog tima za odnose s javnošću spominje se i Tonči Kunjašić, blizak prijatelj Ante Gotovine i svojedobno šef ureda Gotovinine obrane u Zagrebu. U Milijana Brkića, Kunjašić se spominje kao jedna od osoba od najvećeg Karamarkovog povjerenja te kao njegov svojevrstan savjetnik.

U timu je i glasnogovornica stranke Dajana Antonija Bebek, a iako ona ne sudjeluje u izradi strategije, itekako je važna za komunikaciju s medijima.

Među onima koji daju svoj doprinos timu za odnose s javnošću, ali i strategiji HDZ-a općenito, profesor je sa zagrebačkog PMF-a, geograf-demograf Stjepan Šterc. Na glasu kao velik stručnjak, Šterc je aktivan član izbornog stožera HDZ-a te se ponajviše bavi analitikom i anketama.

O HDZ-ovim odnosima s javnošću ovaj vikend oglasio se i glavni tajnik stranke Milijan Brkić, kazavši da HDZ ima svoj izborni stožer i tim za PR koji će raditi i na kampanji Kolinde Grabar Kitarović. Međutim iako bi dio HDZ-a htio da kampanja striktno bude rezultat rada stranke, neki bi voljeli vidjeti i utjecaj američkog tima koji je pomagao HDZ-u u izradi strategije odnosa s javnošću.