Slovenski trgovački lanac Mercator prodan je hrvatskom koncernu Agrokoru, što je definitivno jedna od većih akvizicija te vrste. Prema procjeni Dražena Lulića iz konzultantske tvrtke Caper, zaključenje transakcije puno znači, kako za tržište maloprodaje u Hrvatskoj i regiji, tako i za dobavljače i za same kupce. Agrokorovo preuzimanje Mercatora pozdravlja i Hrvatska gospodarska komora
'Ova akvizicija puno znači za tržište maloprodaje u Hrvatskoj i regiji, ali i za dobavljače i za same kupce. Zaključenjem transakcije stvoren je najveći regionalni lanac. Za hrvatske dobavljače to je svakako afirmativno, jer se oni mogu nametnuti svojom kvalitetom i snagom brenda i napraviti jači regionalni iskorak. Agrokor im je na ovaj način zapravo otvorio vrata više nego prije. Naravno, to se ne događa automatizmom; i dalje treba ulagati u kvalitetu i snagu brenda', kazao je za tportal Lulić.
Lulić smatra kako ova akvizicija neće negativno utjecati na kupce.
'Pozdravljam ovaj pothvat iz perspektive Hrvatske. Nakon preuzimanja Droge Kolinske od Atlantic Grupe, ovo je još jedan važan regionalni iskorak. Predugo je trajao taj fokus na domaće tržište, koje je malo i ograničeno. Regionalni prodor recept je uspjeha na dulje staze, posebno za prehrambenu industriju', smatra Lulić.
Agrokorovo preuzimanje Mercatora pozdravlja i Hrvatska gospodarska komora.
'Ovim proširenjem dolazi do mogućnosti za pojačanim plasmanom hrvatskih proizvoda u zemljama okruženja u kojima je Mercator poslovao.
Preuzimanje Mercatora trebalo bi imati pozitivne učinke i iz razloga što bi se njime stvorio veliki regionalni lanac, koji bi mogao konkurirati i natjecati se s ostalim snažnim europskim lancima te tako dodatno pridonijeti jačanju gospodarstava i Hrvatske i Slovenije.
Uvjereni smo kako je jedini način da naše tvrtke sačuvaju položaj i da vlasništvo kapitala ostane u regiji njihovo okrupnjivanje i jačanje regionalne pozicije i uloge.
Regionalna konsolidacija i regionalne investicije tu mogu pomoći i dati značajne beneficije u nekoliko aspekata od čega je troškovna efikasnost nužnost svake tvrtke u svakom sektoru', izjavio je potpredsjednik HGK-a za gospodarstvo, međunarodne i EU poslove Domagoj Juričić.