VELIKI BRAT U SLUŽBI ŠOPINGA

Trgovački lanac ugrađuje kamere za skeniranje lica

07.11.2013 u 14:22

Bionic
Reading

Britanski lanac Supermarketa Tesco ugradio je u sve svoje filijale posebne kamere koje mogu skenirati i prepoznati lice kupca kako bi njegovim kupovnim navikama prilagodili reklame koje prikazuju na blagajni

U znanstvenofantastičnom trileru Stevena Spielberga 'Minority Report' u jednoj sceni Tom Cruise ulazi u trgovački centar, gdje mu uređaji odmah skeniraju oko, identificiraju ime i počnu nuditi proizvode koji su u skladu s njegovim prethodnim navikama u šopingu. Iako se to još uvijek čini kao fikcija, zapravo je u manje invazivnoj i tehnički raskošnoj mjeri već realnost, o čemu svjedoči uznemirujuća vijest iz Velike Britanije.

Lanac supermarketa Tesco je u 450 benzinskih crpki sa supermarketima, koje posjeduje diljem Velike Britanije, odlučio instalirati posebne kamere koje skeniraju lica i prepoznaju kupce. Želja je Tesca da suočava kupce s izabranim reklamama koje su u skladu sa specifičnim kupovnim navikama. Riječ je o sistemu koji u 95 posto slučajeva ispravno identificira muškarce, a u 87 posto žene, te može odrediti i starost kupca. Na osnovi svih tih informacija će se vršiti prepoznavanje ljudi, a odmah na reklamnom ekranu pred blagajnom u Tescu će iskočiti oglas u skladu s kupovnim preferencama skenirane osobe!


Ovu tehnologiju proizvodi firma Amscreen, čiji predstavnici predviđaju kako će posebne kamere 'promijeniti lice britanske maloprodaje', te im je cilj instalirati takve kamere u svaku trgovinu u državi, dok Tesco za BBC kaže da 'nije riječ o novoj tehnologiji'.

Aktivisti za zaštitu privatnosti nisu oduševljeni ovim potezom Tesca te upozoravaju da bi lanac supermarketa trebao barem informirati svoje kupce da se koriste takve kamere. 'Ako bi ljudi znali da, svaki put kad idu kod liječnika, u banku ili u supermarket, kamera koja stoji u kutu zapravo služi tome da se sazna tko su, vjerujem da bi mnogi dvaput razmislili gdje će ubuduće ulaziti', izjavio je aktivist organizacije Big Brother Watch Nick Pickles

U svakom slučaju, procjena je da će oko pet milijuna ljudi doći u kontakt s problematičnim kamerama koje Tesco instalira.

Kako funkcioniraju kamere za skeniranje lica