Nakon godinu dana, Europski ured za odabir kadrova (EPSO) objavio je listu kandidata iz Hrvatske koji su se kvalificirali za rad u institucijama Europske unije i koji su uvršteni na tzv. rezervnu listu. Naime, od lipnja 2012., EPSO je objavio čak devet natječaja namijenjenih državljanima Republike Hrvatske, odnosno građanima RH i EU-a kojima je hrvatski materinji jezik
Naravno, povod natječajima bilo je hrvatsko pristupanje Uniji 1. srpnja ove godine. Nakon dugotrajnog i zahtjevnog postupka odabira, EPSO je u posljednjih mjesec dana konačno objavio rezultate testiranja, a uskoro se očekuje i objava rezervnih lista u Službenom listu Europske unije. Cilj selekcijskog postupka koji provodi EPSO jest sastaviti rezervnu listu s koje se onda regrutiraju zaposlenici na radnim mjestima u Europskoj komisiji, Europskom parlamentu, Vijeću, Sudu EU-a, Odboru regija te Gospodarskom i socijalnom odboru.
Rezervne liste, čija se objava očekuje ovih dana, sadržavat će imena gotovo 300 Hrvata koji su prošli selekcijski postupak i koji bi se onda u roku od godinu dana trebali zaposliti na različitim radnim mjestima u institucijama EU-a. Objavljeni natječaji bili su u kategorijama za prevoditelje, usmene prevoditelje, pravnike-lingviste, lektore, asistente te službenike administratorske razine AD5, krajem svibnja ove godine završile su prijave za natječaj za rukovoditeljske razine AD9 i AD12 na području ekonomije, prava i javne uprave, a u lipnju je obavljen još jedan natječaj za hrvatske prevoditelje pisanih tekstova.
Nakon ulaska RH u Europsku uniju 1. srpnja ove godine, državljani Hrvatske postali su ravnopravni s građanima svih članica Europske unije i od toga su dana svi natječaji koji se objavljuju na razini Europske unije, a tiču se rada u institucijama EU-a na određeno ili neodređeno, otvoreni i za Hrvate. Kako bi natječaji bili što transparentniji, a kriteriji što objektivniji, EPSO je razvio sustav testiranja koji u prvoj fazi uključuje eliminacijske testove verbalnog, numeričkog i apstraktnog zaključivanja, a u drugom krugu simulaciju radnih zadataka kroz koje se testiraju vještine poput komunikativnosti, spremnosti na učenje, orijentiranosti na kvalitetu i rezultate, timskog rada i organizacijskih vještina.