Karlovačka Čistoća počela je u ponedjeljak uvoditi elektronički sustav evidencije odvoženja miješanoga komunalnog otpada pa bi 21.000 korisnika za nekoliko mjeseci trebala dobiti bar-kodove i čipove na spremnike kako bi se odvoz smeća mogao naplaćivati po broju odvoženja i obujmu spremnika
Smisao je, kako je rekla novinarima direktorica Čistoće Josipa Škrtić-Pucarević, da se tvrtka u skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom u sljedećih šest mjeseci pripremi za nove kriterije obračuna usluge kako bi u spremnicima završilo što manje mješovitoga komunalnog otpada, to jest da se u njih što je manje moguće baca biorazgradivi i reciklabilni otpad - papir, plastika i staklo, što bi se trebalo skupljati odvojeno.
Pokazujući novinarima u krugu Čistoće kako će to raditi, Josip Rade je najprije laserski "skenirao bar-kod na stražnjem djelu kante", a zatim preko posebne aplikacije "ukucao i čip s prednje strane", te je preko posebnog softvera na kamionima za smeće prilikom odvoza evidentirao ime vlasnika, datum i obujam spremnika.
Direktorica Škrtić-Pucarević rekla je kako nije poznato kad će biti gotovi cjenici, što ovisi o više natječaja na nacionalnoj razini i sufinanciranju odvojenog prikupljanja otpada od Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
Danas su na teren krenule tri ekipe u prvo čipiranje spremnika - jedna u Bansku Selnicu na desnoj obali Kupe i dvije u gradsku četvrt Dubovac, a dalje će se taj posao obavljati u dane odvoza smeća dok se u sljedećiih nekoliko mjeseci ne obilježe spremnici svih korisnika Čistoće.
Zasad je za softverski model evidentiranja odvoza otpada opremljen samo jedan od 14 planiranih kamiona. On je uspješno probno očitao vlasnika spremnika, datum odvoza smeća i obujam spremnika, a naplata po novom modelu očekuje se s početkom 2019. godine, što tek treba odobriti, priopćilo je Gradsko vijeće.
Do tada se trebaju urediti opći uvjeti poslovanja i obračun za stanare višestambenih zgrada, vikendaše i staračka kućanstva te nekim korisnicima omogućiti da svoje spremnike obujma 120 i 240 litara zamijene za manje od 60 ili 80 litara, čime bi im se cijena odvoza otpada trebala smanjiti.