Najmanje polovica ukupnog broja djece s posebnim potrebama u svijetu ne ide u školu jer je za njihove potrebe u proračunu predviđeno premalo novca, objavile su skupine za prava hendikepiranih osoba u izvješću u ponedjeljak
Svjetlost za svijet, dobrotvorna organizacija koja podupire istraživanje, poručuje da su hendikepirane osobe okružene stigmom i dezinformacijama te da je problem i to što nema dovoljno podataka o takvoj djeci.
'Ljudi ih ne vide (djecu s posebnim potrebama) kao ulaganje vrijedno truda', rekla je Nafisa Baboo, savjetnica za inkluzivno obrazovanje u Svjetlosti za svijet.
'Mnogi misle na primjer da nema smisla ulagati u njihovo obrazovanje jer ljudi s posebnim potrebama ne mogu raditi'.
Skupine za njihova prava rekle su da su milijarde dolara potencijalnog prihoda iz svjetski najsiromašnijih zemalja izgubljene zbog nedostatka školovanja i zapošljavanja za ljude s posebnim potrebama.
'Hendikepirana djeca stalno su ostavljena na kraju reda, a utjecaj toga, i pojedinačno i ekonomski, može biti katastrofalan', rekla je Julia McGeown iz organizacije Handicap International.
Izvješće međunarodnog konzorcija za hendikepirane i razvoj navodi da je izdvajanje hendikepirane djece velika zapreka ispunjenju ciljeva održiva razvoja (SGDs) čija je svrha inkluzivno i nepristrano kvalitetno obrazovanje za sve do 2030.
U rujnu, izvješće UNESCO-a ustvrdilo je da obrazovni fond globalno ima premali proračun, a vlade odbijaju dati pomoć za obrazovanje.
Novo izvješće poziva vlade da osiguraju sredstva za obrazovanje hendikepirane djece unutar redovnog sustava