U Projektu sanacije opasnih mjesta, odnosno uklanjanja tzv. crnih točaka na hrvatskim državnim cestama, vrijednom 9,1 milijun eura, koji je proveden u 12 županija, sanirana su i uklonjena 23 opasna mjesta, čime je poboljšana sigurnost cestovnog prometa
Rečeno je to u ponedjeljak na završnoj konferenciji projekta kojeg su provele Hrvatske ceste, za koji je 85 posto novca osigurano iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a ostatak iz državnog proračuna.
Cilj tog projekta bio je poboljšanje sigurnosti prometa na cestama, s naglaskom na najranjivije sudionike u prometu - pješake, bicikliste i motoriste, tj. smanjenje broja nesreća s materijalnom štetom, ozlijeđenih i smrtno stradalih na državnim cestama. Stoga su poduzete mjere kao što su izmjena i dopuna prometne signalizacije i opreme, izgradnja autobusnih stajališta i biciklističkih staza, obnova asfaltnih slojeva, rekonstrukcija raskrižja u raskrižja s kružnim tokovima, postavljanje zaštitne ograde, izvedba nogostupa.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Butković rekao je da je ugovor za dodjelu bespovratnih europskih sredstava potpisan još 2019., a projekt je završen na vrijeme, do kraja 2023.
"Hrvatske ceste su zajedno s Ministarstvom unutarnjih poslova detektirale opasna mjesta, uspjeli smo 23 opasna mjesta kvalitetno riješiti, uz prijedloge i rješenja struke i smanjiti rizik od pogibelji za najugroženije u prometu", rekao je Butković, dodavši da crnih točaka ima još. Dodao je kako se i u sljedećoj financijskoj perspektivi palnira rješavanje crnih točaka, no to nije jedino što treba riješiti, a istaknuo je i da su Hrvatske ceste uspješno realizirale ili realiziraju i obilaznice pojedinih gradova.
"U tom smislu ćemo nastaviti te će u novoj perspektivi Hrvatske ceste graditi brze ceste, koje su u planu realizacije, kao i obilaznice, a paralelno sa sanacijom opasnih mjesta, za što ćemo imati osigurana europska sredstva i u sljedećoj financijskoj perspektivi", rekao je ministar.
Naglasio je da proces sanacija nije završen, da se nova opasna mjesta otvaraju, da su postojeće državne ceste na nekim dionicama lošije, imaju vijek trajanja te da će uvijek trebati intervenirati i obnavljati državne ceste.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je da se sanacija obavljena po propisanoj metodologiji te da sigurnost prometa nije periodični posao, nego se na tome stalno radi.
"Nama je interes da kroz nacionalni program sigurnosti prometa na cestama ispunimo sve njegove ciljeve, smanjimo broj poginulih do 2040. za 50 posto, a do 2050. na nulu, što je i vizija Europske unije", kazao je Škorić i istaknuo da će i nakon ovoga, slični projekti biti sufinancirani kroz programe Europske unije.
Škorić je još rekao da se sanacije opasnih mjesta sustavno provode od 2001. te da je do sada sanirano više od 300 opasnih mjesta, što su, dok nije osigurano europsko financiranje, Hrvatske ceste ranije obavljale vlastitim sredstvima ili iz nacionalnog plana sigurnosti prometa.
Ministar Oleg Butković će nakon konferencije u Rijeci, u Crikvenici uručiti Ugovore za izgradnju, sanaciju i rekonstrukciju lučke infrastrukture te sanaciju pomorskog dobra u općoj upotrebi za projekte na području Primorsko - goranske i Istarske županije.