DOZOR-B

Ukrajinski obavještajci dobili oklopne transportere koji će se 'svidjeti' Rusima

24.12.2023 u 18:30

Bionic
Reading

Obavještajna služba obrane Ukrajine (DIU) dobila je posebnu verziju dva oklopna transportera Dozor-B ukrajinske proizvodnje. Ukrajinci nisu precizirali o kakvim je modifikacijama riječ, osim toga da će se one 'svidjeti' Rusima. Donosimo više o oklopnim Dozorima koji koriste ukrajinske snage za brzo djelovanje i vojna policija za izvidničke i patrolne operacije, ali i kao transportno vozilo u borbenim uvjetima

Vijest o opremanju ukrajinskih obavještajaca Dozorima priopćio je ovih dana Oleh Sinjehubov, šef regionalne državne uprave u Harkivu. Sinjehubov je precizirao da su nova borbena vozila dizajnirana isključivo za potrebe DIU-a. 'Ne možemo govoriti o svim prednostima vozila, ali ruskim osvajačima trebale bi se 'sviđati'. Vozilo je opremljeno posebnim oklopom, zaštitom od mina i vatre iz pješačkog naoružanja', dodao je Sinjehubov, a prenosi ukrajinski portal Militarnyi.

Premda se o poboljšanjima može samo pretpostavljati, prema objavljenim fotografijama može se zaključiti da novi Dozori imaju ugrađene prednje i stražnje optičke senzore, vjerojatno s termalnim i noćnim kamerama, a vidljiva je i instalacija zatvorenog tipa za strojnicu i bacače dimnih granata. Tu su i nova vrata na oklopnom krilu, što do sada nije bilo dostupno ni na ukrajinskoj ni na poljskoj inačici vozila koja se lokalno proizvodi po licenci pod nazivom Oncilla. Borbena vozila Dozor u inačici A i B proizvodi tvornica tenkova iz Lavova po nacrtima dizajnerskog ureda Morozov iz Harkiva.

Dozor-B na vojnoj izložbi u Kijevu
  • Dozor-B za ukrajinske obavještajce
  • Maksimalna brzina Dozora je 100 kilometara na sat
  • Dozori se proizvode u Lavovu
  • Oklopljene Dozore koriste i Poljaci
  • Ranije inačice Dozora na izložbi
    +2
Dozor-B Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Zinnsoldat

Oklopni trup transportera pruža zaštitu posade, postrojbi i unutarnje opreme od vatre iz pješačkog oružja, protutenkovskih mina i učinaka oružja za masovno uništenje. Dno mu je izrađeno od pancirnog čelika cilindričnog oblika i štiti od mina, a oklopno staklo pruža zaštitu, identičnu onoj koju omogućuje glavni oklop vozila. Dizajn trupa osigurava i mogućnost ugradnje dodatnog zaštitnog niza u obliku uklonjivih komponenti koje štite od streljiva većeg kalibra i snažnijih mina.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Main Battle Tank

Vozilo je opremljeno jedinicom za filtriranje i ventilaciju, namijenjenom pročišćavanju okolnog zraka radi uklanjanja otrovnih tvari, radioaktivne prašine i aerosola biološkog ratovanja.

Glavno naoružanje Dozora je daljinski upravljana strojnica NSVT kalibra 12,7 milimetara te se može podizati u rasponu od -3 do +68 stupnjeva i prelaziti kroz pun opseg. Opremljena je optičkim monokularnim periskopskim ciljnikom PZU-7, a on omogućuje povećanje od 1,2 i vidno polje od 50 stupnjeva. Kroz blindirana stakla i dnevne osmatračke uređaje moguće je promatrati okolni teren. Vozač također može koristiti binokularni periskopski uređaj za aktivno/pasivno noćno promatranje TVN-5 za upravljanje oklopnim transporterom u uvjetima slabe vidljivosti ili noću.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Janes

Vozilo može biti opremljeno motorom Iveco 8142.38.11 ili Deutz BF 4M 1013 FC. Oba su četverotaktni četverocilindrični dizelski motori s turbopunjačem te srednjim hlađenjem zrakom s turbopunjačem. Prijenos snage je mehanički i omogućuje konstantan prijenos okretnog momenta s motora na sve kotače, a maksimalna brzina transportera iznosi 100 kilometara na sat.

Za vanjske komunikacije vozilo je opremljeno ultrakratkim valovima R-173M, prijamno/odašiljačkim radijskim uređajem i radijskim prijamnikom R-173PM u frekvencijskom rasponu od 30.000-75.999 kHz, dok za internu komunikaciju služi interfonski sustav za posadu AVSK-1. Radionavigacijska oprema kontinuirano utvrđuje koordinate lokacije, vrijeme i vektor apsolutne brzine kretanja vozila pomoću radiosignala sustava GLONASS i GPS NAVSTAR.

Posebna oprema uključuje centralni sustav napuhavanja guma i vitlo. Središnji sustav za napuhavanje guma osigurava automatsku regulaciju prethodno odabranog tlaka u njima te omogućuje provjeru i promjenu tlaka u skladu s uvjetima na cesti. Vitlo WARN XD 9000i namijenjeno je za samostalno izvlačenje oklopnog transportera, kao i drugih zaglavljenih vozila iste težine.