na sjednici vlade

Usvojen Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa 2021.-2030.; cilj je smanjenje broja nesreća i poginulih u prometu za 50 posto

29.07.2021 u 13:57

Bionic
Reading

Opći cilj Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske za razdoblje od 2021. do 2030. godine, kojeg je Vlada usvojila na sjednici u četvrtak, smanjenje je broja osoba poginulih u prometnim nesrećama i broja teških prometnih nesreća u cestovnom prometu za 50 posto.

"Opći cilj Nacionalnog plana koji danas predlažemo je usmjeren na smanjenje broja osoba poginulih u prometnim nesrećama i broja teških prometnih nesreća u cestovnom prometu za 50 posto", rekao je potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović predstavljajući Plan.

Kao posebni cilj naveo je unapređenje sigurnosti cestovnog prometa u Republici Hrvatskoj, koji se planira ostvariti provedbom 190 aktivnosti koje su svrstane u tri osnovne kategorije (edukacijske, inženjerske i zakonske) te podijeljene u 71 mjeru i 13 područja djelovanja.

Njime su definirani ključni pokazatelji uspješnosti te je određena odgovornost pojedinih institucija, a nositelj provedbe je MUP koji će imenovati Radnu skupinu koja će provoditi evaluaciju provedbe kroz praćenje rezultata provedenih mjera uz izradu detaljne statističke analize o prometnim nesrećama i analize trendova u područjima djelovanja.

Božinović je naglasio da je Plan izrađen konsenzusom velikog broja prometnih stručnjaka iz niza subjekata odgovornih za stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj, kao i uz aktivno sudjelovanje akademske zajednice, odnosno znanstvenih institucija predvođenih Fakultetom prometnih znanosti u Zagrebu.

Po prvi put novac za provedbu Plana i iz fondova EU

Sredstva za provedbu Nacionalnog plana osigurat će se iz više izvora - iz državnog proračuna, posebnim ugovorom stručnih organizacija i osiguravajućih društava s MUP-om, sredstvima prikupljenim od donacija te po prvi puta iz fondova Europske unije.

Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa donesen je u manje od tri mjeseca, odnosno Vladine odluke od 13. svibnja kojom je utvrđen kao akt strateškog planiranja.

"Usvajanjem Nacionalnog plana na današnjoj sjednici Vlade MUP je ispunio uvjet o donošenju akta strateškog planiranja koji je osnova/temelj za korištenje europskih sredstava za područje prometa raspoloživih u Višegodišnjem financijskom okviru od 2021. do 2027. godine u Strukturnim i kohezijskim fondovima", istaknuo je Božinović.

Korištenjem raspoloživih europskih sredstava, dodao je, osigurat će se nastavak dosljedne primjene relevantne europske pravne stečevine, a time i provedba svih planiranih reformi s ciljem jačanja sigurnosti cestovnoga prometa.

Povećan broj poginulih osoba

Božinović je u sklopu ove točke izvijestio da je s jučerašnjim danom, u odnosu na isti dan prošle godine, zabilježeno povećanje broja poginulih osoba za 13,1 posto (19 osoba više), smanjenje broja teško ozlijeđenih osoba za 0,9 posto i povećanje broja lakše ozlijeđenih osoba za 16,9 posto.

"Nažalost, prometna nesreća koja se dogodila 25. srpnja na autocesti kod mjesta Sibinj u kojoj je smrtno stradalo 10 osoba, a ozlijeđene 43 osobe, od kojih 13 teško i 30 lako, značajno je povećala brojku smrtno stradalih na našim cestama, što nam ukazuje da je i dalje potrebno ulagati kako u infrastrukturu, tako i u edukaciju sudionika u prometu", rekao je.

Naveo je i da je većina putnika stradalih u nesreći napustila Hrvatsku, dok ih je 12 zadržano na liječenju, te je još jednom izrazio sućut obiteljima smrtno stradalih putnika. Njihovoj je rodbini omogućeno da putem ovlaštenih poduzeća svoje najmilije prevezu na Kosovo.

"I ovim putem apeliramo na sve sudionike u prometu da poštuju prometne propise i svojim ponašanjem doprinesu boljoj sigurnosti cestovnog prometa u našoj zemlji", rekao je ministar.  

Radi poboljšanja stanja sigurnosti cestovnog prometa, a posebno smanjenja smrtnosti na cestama, naglasio je Božinović, MUP će nastaviti s pojačanim policijskim postupanjima i tijekom godine te će aktivnosti usmjeravati na nadzor i sankcioniranje tzv. "četiri glavne ubojice u prometu" - brzinu, alkohol, mobitel i sigurnosni pojas.

Uz navedeno,  posebna pozornost usmjerit će se i na mlade vozače, motocikliste, bicikliste te recidiviste, dodao je te istaknuo da će se intenzivirati i preventivne aktivnosti u cilju smanjenja stradavanja najranjivijih sudionika u prometu (djece, pješaka, mladih vozača, vozača bicikla, vozača mopeda i motocikala, kao i vozača starije životne dobi).