puno nepoznanica

[VIDEO] Strojovođe seciraju nesreću: Zašto nije isključen napon, pokrenuta procedura 'zaustavi sve vlakove'? Evo gdje je problem

12.09.2022 u 13:24

Bionic
Reading

Dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović na konferenciji za medije iznio je detalje o signalizaciji između kolodvora Okučani i Novska. 'Teretni vlak zaustavio se iz nepoznatih razloga', ustvrdio je, pokazujući zapis uređaja o kretanju vlaka. Signalizacija nije radila, a unatoč tome četiri minute nakon što je stao teretni vlak s kolodvora se otprema putnički vlak

Putnički vlak kretao se po principu 'vožnje po nalogu', a Petrović tvrdi da svaki strojovođa u Hrvatskoj vozi tako jedino ako mu je to netko naložio. Teretni vlak stajao je 15 minuta na jednom mjestu i to je bilo vidljivo radniku koji regulira promet. Uređaj kojim se upravlja signalima morao je radniku koji regulira promet pokazati da su signali na STOJ. Zašto nije isključen napon, što je propisana procedura? Zašto nije upućen poziv strojovođi sustavom radio-dispečerske veze? Zašto nije pokrenuta procedura - zaustavi sve vlakove', pitao je Petrović.

'Proći crveno 100 na sat je kao da dođete na semafor, s desne strane vidite šleper, ali vi idete – to je suicid', dodao je.

'U Okučanima već pet dana vlakovi ulaze i izlaze na crveno svjetlo', upozorio je dopredsjednik Sindikata strojovođa.

Upitan je li moguće da je strojovođa shvatio krivo, Petrović odgovara: 'Recimo da je strojovođa krivo i shvatio, bilo je 15 minuta da netko vidi da je prošao kroz crveno i reagira'.

Mjesto sudara vlakova kod Novske
  • Mjesto sudara vlakova kod Novske
  • Mjesto sudara vlakova kod Novske
  • Mjesto sudara vlakova kod Novske
  • Mjesto sudara vlakova kod Novske
  • Mjesto sudara vlakova kod Novske
    +28
Mjesto sudara vlakova kod Novske Izvor: Cropix / Autor: Vlado Kos

'Ovdje je niz faktora koji su sudjelovali, a ovdje se sve svodi na onog zadnjeg. Da je signalizacija bila ispravna sve bi drugačije izgledalo', pojasnio je, dodajući da je po njemu uzrok nesreće upravo - neispravna signalizacija. Odgovorio je i na pitanje tko je onda odgovoran.

'Nisam vam ja sudac. Najlakše je upirati prstom u Upravu HŽ-a. Problem su druga i treća linija zapovijedanja. One uvijek ostaju i one su problem', precizirao je Petrović.

Izvor: Cropix / Autor: Goran Mehkek

Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan ranije je izjavio kako je siguran da je uzrok teške nesreće kod Novske pogreška strojovođe. Ranije je naveo da će iznijeti neosporne dokaze o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka. Upitno je zašto se strojovođa zaustavio na pruzi, a prema informacijama sindikata, on tamo i stanuje.

'Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da može upravljati vlakom. Kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio', rekao je Mrgan.

Između kolodvora Okučani i Novska došlo je do naleta putničkog na teretni vlak Izvor: Cropix / Autor: Ronald Goršić / CROPIX

Po njegovim riječima, velik broj strojovođa radi kod privatnika unatoč tome što nemaju zdravstvenu sposobnost. Mrgan je rekao da treba utvrditi zašto je uopće vlak zaustavljen i jesu li to bili neki privatni razlozi.

'Sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak. Ako je primijetio neke neispravnosti, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi', poručio je.

Ostaci vlaka nakon sudara kod mjesta Rajić Izvor: Cropix / Autor: Vlado Kos / CROPIX

Profesor sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić naglasio je da je dionica Okučani - Novska jedna od najmodernijih dionica željezničkih pruga u Hrvatskoj. Obnovljena je i ima najnoviju opremu. No nešto se očito pogrešno dogodilo.