'Sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak. Ako je primijetio neke neispravnosti, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi', kaže Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, o teškoj željezničkoj nesreći kod Novske u kojoj je poginulo troje ljudi
Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, gostujući u emisji Hrvatskog radija 'U mreži Prvog' najavio je za danas konferenciju za novinare na kojoj će se govoriti o neospornim dokazima o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka. Naglasio kako nitko ne želi iznositi optužbe ni utjecati na tijek istrage. Niti itko želi prejudicirati što se dogodilo. Sigurno je da je došlo do pogreške strojovođe u spletu okolnosti. Dodao je kako je upitno i zašto se strojovođa prethodnog vlaka zaustavio na pruzi.
'Imamo neke informacije da on tamo i stanuje. Znamo da se radi o čovjeku starije dobi koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da može upravljati vlakom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio. A to je ono na što želimo upozoriti - da veliki broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost', kazao je. Mrgan ističe kako treba utvrditi zašto je uopće vlak zaustavljen, jesu li to bili neki privatni razlozi. Dodao je kako sumnjaju da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak.
'Ako je primijetio neke neispravnosti, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi', poručio je. Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić istaknula je kako nema nikakvih informacijama o ovakvim detaljima. Tek će se danas nakon završenog očevida otvoriti istraga te će se završiti u danom roku. Navedene detalje ne želi i ne može komentirati. Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić apelirao je na sve koji iznose određene činjenice da odustanu od toga.
'Tijek izvidnog postupka i sama istraga pokazat će tko je napravio propust', rekao je. Iz HŽ infrastrukture odmah je rečeno da su signalno-sigurnosni uređaji ispravni, a sada dolazi do suprotne tvrdnje i to uznemiruje javnost. Gospočić je istaknuo kako ima određene informacije, ali ih neće iznositi u javnost. Postoje tijela, od Državnog odvjetništva do policije, a postoji i službeno tijelo koje je formirano na razini društava i u konačnici Agencija. Oni će dati nakon završetka istrage konačni sud o svemu tome. Bitno je da je prisutna koordinacija između tih tijela te će se oni i sastati.
Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan slaže se da se sve informacije ne trebaju iznositi u javnost. No rekao je kako određene stvari ulijevaju nepovjerenje u sustav. Profesor sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić naglasio je da je dionica Okučani - Novska jedna od najmodernijih dionica željezničkih pruga u Hrvatskoj. Obnovljena je i ima najnoviju opremu. Nikšić je kazao da se mnoge stvari brkaju. Recimo, neispravni uređaji na kolodvoru u Okučanima. Nešto se očito dogodilo.
'Izgleda da je izlazni signal iz kolodvora Okučani bio neispravan i da je vjerojatno za to dobio nalog strojovođe putničkog vlaka da na to pripazi, jer mu je prometnik dao znak umjesto signala, a isto tako treba reći da se na području kolodvora Okučani nalazi jedan željezničko-cestovni prijelaz, čiji su uređaji bili neispravni, ali to nije dio ovog automatskog pružnog bloka', poručio je.