Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević otvara u utorak obnovljeni kružni tok u Kranjčevićevoj ulici dok grad grca u problemima s otpadom i održavanjem zelenih površina
Na samom početku konferencije za medije došlo je do drame. Naime pojavio se bivši zastupnik Ivan Pernar te je, prije početka konferencije, počeo galamiti prema Tomaševiću.
'Recite, zašto ste lagali da su tramvaji stari 10 do 15 godina?' rekao je i dodao da mu ljudi iz Grada brane pristup.
'Zašto ste lagali? Zašto dijelite stanove migrantima, a naši građani nemaju stanove!' vikao je Pernar.
'Bivši zastupniče Pernar, molim vas, dopustite da održimo konferenciju i da novinari postavljaju pitanja. Odite svjedočite u Zambiju', odgovorio mu je Tomašević te nastavio s konferencijom.
Gradonačelnik je kazao da je novo rješenje s dvostrukim rotorom u Kranjčevićevoj mnogo sigurnije nego što je to bilo prije.
Što se tiče drugih tema, spomenuo je ulaganje od sedam milijuna eura u obnovu zagrebačke uspinjače, a koja je bila toliko devastirana i zanemarena da je skoro izgubila dozvolu za rad.
Rekao je i da se na Mirogoju dogodio incident. 'Nepažnjom tvrtke oštećen je križ. Pozvali smo policiju, bio je to nesretan slučaj i odmah će se pristupiti sanaciji. Najbitnije je da nitko nije stradao. Utvrdit će se odgovornost.'
Kazao je da povećanje paušala ne čini nijedan posto prihoda koje će Zagreb izgubiti poreznom reformom i to nije razlog za njegovo povišenje.
Istaknuo je da su stanarine previsoke i velik broj studenata ostao je bez stana jer nemaju sredstava za njih.
'Ovim se barem malo želi potaknuti vlasnike stanova da ih daju u dugoročni najam', rekao je, dodavši da to nije jedini način na koji će se boriti za priuštivo stanovanje. U Podbrežju se tako gradi 300 stanova za priuštivo stanovanje.
Promijenit će i odluku o korištenju gradskih stanova, u čemu vlada potpuni kaos, kako bi ih mogli koristiti oni kojima je to najpotrebnije.
Gradonačelnika su pitali i za situaciju na Aleji Bologne, gdje radovi trenutno stoje zbog toga što je utvrđeno dodatno oštećenje. Tomašević je objasnio da se prometnica ne može pustiti u promet u ovakvom stanju, da se to mora sanirati i da su to jedini radovi koji kasne.
Postavljeno je i pitanje o najezdi štakora. 'Grad Zagreb provodi deratizaciju cijele godine. Imali smo u ovoj godini tri prijave o viđenju štakora u tri mjeseca u milijunskom gradu. Po kojoj je to definiciji najezda štakora?' zagrmio je Tomašević i pozvao građane da se odmah jave primijete li štakore, pa će se obaviti ciljana deratizacija.
Tomašević je odbacio kritike zbog kupnje polovnih tramvaja. Kazao je da je bilo nužno kupiti ih zbog voznog reda te istaknuo da nisu stariji od prosječnih tramvaja koji se nalaze u ZET-ovu voznom parku.
'Najstariji tramvaji stari su 50 i više godina. Kupujemo nove tramvaje, ali oni tek trebaju biti proizvedeni. Nemamo vremena čekati, zbog toga je Zagreb interventno išao u kupovinu rabljenih tramvaja. Oni će voziti novih 10 godina.
Oni nisu stariji od prosječne starosti voznog parka u Zagrebu. I postupno su obnovljeni prije otprilike devet godina. Doći će vjerojatno već u listopadu. Zar je bolje da nemamo tramvaje? Je li problem u cijeni? Ima drugih njemačkih gradova koji koriste iste modele, pa čak i starije od njih. Ne shvaćam u čemu je problem', rekao je.
Programi košnje su kasnili zbog obaveza radnika Zrinjevca na sanaciji štete nakon snažne oluje koja je pogodila Zagreb. Zahvalio je radnicima Zrinjevca zbog napora koje pružaju u sanaciji štete.
'Rade šest dana u tjednu po svakakvim uvjetima. Rekao sam ranije da će za sanaciju posljedica nevremena trebati šest mjeseci, ali rekli smo tada da to nije dovoljno pa ćemo morati angažirati vanjske tvrtke', rekao je te dodao da je broj operativnih radnika i dalje isti, ali ipak nedovoljan za sanaciju ekstremnih situacija. Zato će zaposliti dodatnih 100 radnika.