Većina medija ne slijedi neke ideologije, a najveći problem je njihova želja za što većim profitom, površnost i banalizacija stvarnosti, upozoreno je na današnjem okruglom stolu Svjetonazori u medijima na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti
O stanju u medijima su u sklopu održavanja Komunikološke škole Matice Hrvatske govorili komentatorica portala Javno.hr Mladenka Šarić, komentator Novog lista Neven Šantić te glavni urednik Glasa koncila Ivan Miklenić.
Napominjući da ne postoji podjela na lijeve ili desne medije Šarić je rekla da, uz želju za što većim profitom, svi mediji glorificiraju moćne ljude i okreću se protiv njih kada izgube moć. Smatra da mediji banaliziraju stvarnost te stvaraju karikaturalni život. Kao primjer navela je suđenje tzv. zločinačkoj organizaciji krajem 90-ih u kojemu je više prostora u medijima dobila modna kritika optuženih nego izvještaj s događaja. To su besmislene stvari na koje se troši medijski prostor, ocijenila je.
Šarić je kazala i da je praksa pokazala da zbog straha od stigmatizacije pojedinci konzervativnijih nazora češće izbjegavaju medijske nastupe od 'ljevičara' ili 'liberala'.
Da mediji nemaju nikakav svjetonazor, slaže se i Šantić koji je rekao da bi mediji, kao četvrti stup demokracije, trebali biti zaštićeni kao javno dobro i prostor u kojem je omogućena javna rasprava. Upozorio je na velik pritisak da se taj prostor smanji te da se ide na 'estradizaciju' medija.
Na upit mogu li novinari biti članovi neke stranke ocijenio je da pisanje iz jednog svjetonazora ne znači i opredjeljivanje za neku stranku. No smatra da je za novinare najbolje da ne budu članovi neke stranke, jer će se tad njihov rad čitati drukčije.
Ocjenjujući da hrvatskim medijima još uvijek prevladavaju lijevi ideološki nazori Miklenić je istaknuo kako mediji falsificiraju sliku hrvatskog društva te se ne bave bitnim pitanjima. Smatra da se favoriziraju banalne stvari te da vlasnici medija, zbog profita, na urednička mjesta postavljaju ljude koji će im to donijeti. Smatra da je jedino rješenje problema u hrvatskim medijima sazrijevanje hrvatskog društva u pravnu državu i pluralističko društvo.