Gotovo devet mjeseci nakon što je raspisan natječaj, u Hrvatskim cestama otvorene su ponude za gradnju manjeg dijela buduće brze ceste između Splita i Omiša - konkretno, za dionicu od Dugog Rata do Omiša te spojnu cestu od čvora Dugi Rat do Jadranske magistrale. Najnižu cijenu, za dlaku nižu od kineskog China Road and Bridge Corporationa (CCRC), ponudila je zajednica tvrtki u kojoj se nalaze hrvatski Texo Molior i dvije turske tvrtke
Iznimno zahtjevnu dionicu buduće ceste, koja će se protezati obroncima iznad Dugog Rata i Omiša, ova zajednica nudi izgraditi za 84.698.932 eura bez PDV-a, a kineski CCRC za 84.921.737 eura - dakle razlika jedva iznosi 200 tisuća eura.
Od preostalih prijavljenih na natječaj, Euro-asfalt iz Sarajeva natjecao se s cijenom od 90,7 milijuna eura, a najskuplji je bio Strabag sa 109,24 milijuna eura.
Sada dakako slijedi procedura pregleda ponuda, a potom i potpisivanja ugovora o gradnji i uvođenje u posao.
Texo Molior sa sjedištem u Cavtatu jedna je od brzorastućih građevinskih kompanija. Osnovana je 2012. godine i u vlasništvu je Antoana Kralja.
Splitska obilaznica
Ova dionica brze ceste, koju se kolokvijalno naziva splitskom obilaznicom, dvotračna je i ima duljinu od tri kilometra te se nastavlja na dovršeni most iznad Omiša i zapravo napokon predstavlja obilaznicu tog grada. Buduća spojna cesta do mjesta Dugi Rat duljine je 4,5 kilometara.
Natječaj je za ovu dionicu procijenio vrijednost radova na 87 milijuna eura, a nakon što oni započnu, trebali bi trajati čak 42 mjeseca, odnosno tri i pol godine.
Na brzoj cesti Split - Omiš radovi se trenutno izvode na njenom najzapadnijem dijelu u predgrađu Splita, od čvora Mravince do čvora TTTS, a njihov dovršetak predviđa se za otprilike dvije godine. No ključni središnji dio između TTTS-a i Dugog Rata tek je u fazi lokacijske dozvole i nije izvjesno kada bi gradnja uopće mogla započeti.
Zapostavljeni projekti
Upravo na ovoj dionici nalazi se prometno najopterećenija točka na državnim cestama, raskrižje Stobreč, a svakodnevne gužve na cesti između Splita i Omiša već su ušle u legendu jer putovanje od dvadesetak kilometara nerijetko traje nekoliko sati. Osim prometnog, one su postale sigurnosni problem zbog toga što nema alternativnog pravca, pa se često ne uspijevaju probiti čak i hitne službe.
Bivši predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić lani je priznao da kompletna splitska obilaznica neće biti dovršena prije 2030. godine. Nakon njegove smjene i hapšenja dužnost je preuzeo splitski HDZ-ovac Ivica Budimir te otvoreno priznao da su Hrvatske ceste zapostavljale važne projekte u Dalmaciji, a posebno u Splitu i okolici.