BUZZ

Vine – nova era digitalnog marketinga

24.04.2013 u 15:51

Bionic
Reading

Da je netko oglašivačima prije godinu dana rekao da će agencijske ljude angažirati i platiti da im slože šestosekundni spot, vjerojatno bi ga poslali u rodno mjesto, proglasili ludom koja nema pojma o njihovom poslu

Reklamirati nešto maltene brzinom kojom ptica trkačica proleti pored kojota potpuno je suludo, mislili su oglašivači. Da, mislili su. Prošlo vrijeme, jer korisnici uvjerili u suprotno.

Naime, punih godinu dana nakon što je internetska zajednica prihvatila novu aplikaciju nazvanu Vine i nakon što ju je veliki Twitter učinio dijelom svog portfelja za iskričavih milijardu dolara, i oglašivači su krenuli u produkciju kreativnih video uradaka koji nisu duži od šest sekundi i dijeliti ih s tviteraškom zajednicom.

Jako je zanimljivo što su baš kreatori Vinea, a nijedne druge video-sharing aplikacije prije njih poput Touta ili Cinemagrama, pogodili pravi trenutak, lansirali novi proizvod i utrli potpuno novi put razvoju digitalnog marketinga. Kako piše portal BBC, Vine je oglašivače i korisnike naučio nekoliko stvari. Za početak, takav servis ne samo da može potaknuti kreativne sokove, pa baš svako tko skine aplikaciju može postati mini redatelj, već i da se baš svatko može baviti i stop motion animacijom koja je doživjela svoj novi uzlet.

Nadalje, uspjeli su dokazati kako reklama može funkcionirati i kad traje svega šest sekundi. Ono što je sjajno kod Vinea jest što svi takvi, uvjetno rečeno, spotovi ostavljaju dojam da ih je sklepao amater, nemaju taj korporativni moment, pa brend uspijeva ostaviti dojam kako je zaista dio zajednice, u rangu sa samim korisnikom, a ne proizvod čija se vrijednost u bilanci procjenjuje na nekoliko milijuna ili milijardi dolara.

Primjerice, General Electric kao jedan od vodećih globalnih brendova na Twitteru je objavio vrlo jednostavan i efektan video, lišen bilo kakvih specijalnih efekata – kemijska olovka, papir i logotip i poentirao s tweetom - Innovation starts at the drawing board. Dakle, Vine stavlja naglasak na kreativnost, jednostavnost, a ne na izvedbu ilitiga 'craft'.

Kako nastavlja BBC, prednost Vinea je upravo u činjenici da je ograničen. Baš kao što 'tweet' mora sadržavati 140 znakova, tako i ovo ne smije biti duže od šest sekundi. U svijetu u kojem je prosječni potrošač bombardiram sa satima oglašivačkog programa tijekom kojeg ovaj ili onaj brend iznosi svoje vrijednosti i stavove, zavodi njihove umove i tjera na potrošnju, Vine dođe kao nekakva diverzija, kao da kompanija govori: 'Mi vas razumijemo, me ne zamaramo, mi ćemo vas pustiti na miru za samo jedan, dva, tri… šest sekundi!'.

Gleda li se iz tog kuta Vine video je 'klikabilan', potrošač nema nikakvih problema, dapače, interesira ga vidjeti kako će oglašivač poentirati u to izuzetno kratko vrijeme. Osim toga, korisnici se vole i igrati reklamama i videima kratkog formata, slagati tematske kompilacije i slično, pa je pred Vineom, uvjereni su marketinški stručnjaci (a i uprava Twittera koja uložila u aplikaciju), sjajna i duga budućnost.