SINIŠA HAJDAŠ DONČIĆ:

'Više se isplati putniku kupiti auto, nego sufinancirati neke linije'

10.04.2014 u 21:41

Bionic
Reading

Nedostatkom novca i malim brojem putnika HŽ Putnički prijevoz pravda ukidanje 22 linije, odnosno smanjenja voznog reda ili prijevoz autobusima na čak 321 linija diljem zemlje. Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić poručuje kako putnici nemaju razloga za brigu, izvještava RTL

HŽ zbog ušteda od 24. travnja ukida 22 linije i reducira vozni red, uglavnom vikendima i blagdanima.

Iako nadležni objašnjavaju da se nijedna linija ne ukida potpuno, sindikati i putnici su bijesni - osobito zbog apsurda da su neke pruge netom obnovljene.

U razgovoru za RTL, ministar Hajdaš Dončić ističe da su najveći trošak 'vlakovi, električna energija, najam trase', pa nema previše mogućnosti za smanjivanje nekih troškova.

Ključno je pitanjem kaže, koliko je država, odnosno ministarstvo spremno dati po određenom putniku: svakako ne 500 kuna po putniku, ne po vlaku, na nekim linijama gdje postoji premali broj putnika.

Hajdaš Dončić o HŽ-u

'Više se isplati, da se malo našalim, kupiti tom putniku osobni automobil, nego i dalje sufinancirati nešto što je ne rentabilno, nego ekonomski neisplativo i vodi samoubojstvu poduzeća, a to je HŽ Putnički',rekao je Hajdaš Dončić.

Istaknuo je primjer 'win-win' situacije u Italiji, gdje regionalna samouprava može nabaviti same vlakove koji mogu biti pogodniji za vožnju tim prugama.

'Ovo nije prebacivanje loptice na regionalnu samoupravu. Kod nas još uvijek sve plaća država, u drugim državama Europske unije je to kombinirani sistem', dodao je ministar.

U Hrvatskoj, željeznički promet treba se razvijati gdje je on i ekonomska i socijalna kategorija - 'to su četiri velike urbane aglomeracije u urbanom transportu'.

Rekao je da HŽ Putnički nabavlja 44 nova vlaka, a za 13 mjeseci će prvi vlak biti ovdje na prugama.

'Kad dođu novi vlakovi, putnici će se duplo brže i udobnije voziti. Isto tako je moja poruka da svaka regionalna samopuprava s privatnim partnerima može i sama obavljati tu uslugu, a država je ona koja će propisati minimalni standard sufinanciranja', zaključio je hajdaš Dončić.