Vlada je napokon prepoznala da su pravovaljane, brze i točne informacije u svakoj krizi, a posebno u ovoj s koronavirusom, izuzetno važne te da je važno imati sve informacije na jednom mjestu na internetu. Tako je u utorak napokon svjetlo dana ugledala centralna web stranica koronavirus.hr. Ovu domenu nije zakupila država, već ih je preduhitrila agencija za komunikacijski menadžment i savjetovanje Media val. Njihovi eksperti za kriznu komunikaciju brinu se za sadržaj stranice, kao i za komunikaciju preko društvenih mreža. Koliko će to na kraju koštati državni proračun, još nije poznato
Informacije o koronavirusu do sada su bile razbacane na nekoliko internetskih stranica, od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) do civilne zaštite. No i te informacije nisu bile redovno osvježavane, a njihova količina informacija, ne samo o broju oboljelih, nego i o mjerama za učenike, za starije građane, za poduzetnike, bila je disperzirana.
Komunikacija državnih institucija preko društvenih mreža također je bila loša. Dnevne konferencije za novinare Nacionalnog stožera civilne zaštite s prirodno dobrim komunikatorima poput ministra zdravstva Vilija Beroša i šefice Klinike za infektivne bolesti sr. Fran Mihaljević Alemke Markotić bile su jedina svijetla točka.
Stoga nije ni čudo da su, kako se kriza s koronavirusom zahuktavala, komunikacijski stručnjaci iz privatnog sektora krenuli dijeliti savjete Vladi kako da poboljša komunikaciju.
Koronavirus je zaokupio je ekipu u agenciji Media val pa im je na pamet pala ideja da pokrenu mrežnu stranicu koronavirus.hr kako bi se sve relevantne informacije mogle pronaći na jednom mjestu. Nisu puno dvojili i odmah su zakupili domenu, i to 10. ožujka.
Domene se očito sjetio i netko u Vladi, no ona je već bila zakupljena.
'Zbog ozbiljnosti situacije, potrebe za izravnom komunikacijom s Nacionalnim stožerom i ostalim državnim institucijama te brojnih upita zabrinutih građana na telefone i društvene mreže nacionalnih tijela, Vlada RH odlučila je preuzeti i pokrenuti stranicu te angažirati Media val za punu komunikacijsku podršku', kaže nam Mario Aunedi Medek, direktor agencije.
Iz Vlade su tportalu odgovorili kako im je 'namjera bila pokrenuti mrežnu stranicu koronavirus.hr kako bi se sve relevantne informacije za građane i gospodarstvo mogle pronaći na jednom mjestu'.
To uključuje izradu i ažuriranje stranice koronavirus.hr te svih platformi društvenih medija – Facebook stranice, Instagram i Twitter računa, te Youtube kanala. Izrada responzivne mrežne stranice, pojašnjava nam pak Aunedi Medek, podrazumijeva programiranje, hosting, tehničko održavanje, izradu arhitekture i strukture weba, početni sadržaj, otvaranje pripadajućih kanala na društvenim platformama te pripremu početnih infografika.
'Naši partneri iz Globaldizajna u tehničkom smislu su uspostavili skalabilno rješenje bazirano na GlobalAdmin CMS sustavu. Sustav omogućuje vrlo brzi pristup sadržaju web stranica, vrlo velikom broju Internet korisnika na svim platformama', pojašnjava.
Bruto dobit Media Vala u 2018. iznosila 1,9 milijuna kuna
Media Val je agencija koju vodi pet partnera: Ivica Hubzin, Mario Aunedi Medek, Marko Propadalo, Bernard Mihaljević i Mario Dukarić. Prema podacima Poslovne Hrvatske, u 2018. su imali prihode od 14,4 milijuna kuna, što je za trećinu više nego u prethodnoj godini. Bruto dobit im se utrostručila i u 2018. iznosila je 1,9 milijuna kuna.
Na tome, kaže, radi tim od desetak ljudi s dugogodišnjom ekspertizom u području upravljanja komunikacijama koji će svaki dan, sedam dana u tjednu, od 7 do 22 raditi na informiranju građana o koronavirusu na svim spomenutim platformama.
Doznajemo kako će se stranica još nadograđivati s obzirom na to da je sadržaj dostupan sada stvoren u pet dana.
Sprema se modul s najbitnijim informacijama na engleskom jeziku. Ono što će možda biti najzanimljivije je svojevrsna digitalna trijaža.
Putem chatbota, posjetitelje stranice sustav će pitati određene podatke na koje će im davati i odgovore kako bi se barem djelomično odteretili drugi kanali poput pozivnog centra 113 ili brojevi Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Koliko će biti 'teška' suradnja Vlade i Media Vala za sada ne zna niti jedna strana jer nije poznato koliko će epidemija u Hrvatskoj trajati niti koliki će biti obujam posla.