Dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić u srijedu je od Croatia Airlinesa i Vlade zatražio da, zbog prometne izoliranosti, za građane s juga Hrvatske uvedu 50 tisuća povlaštenih zrakoplovnih karata na relaciji Dubrovnik-Zagreb po cijeni od 500 kuna zimi i 750 kuna ljeti, kao i uvođenje linije Dubrovnik-Frankfurt jednom dnevno tijekom cijele godine
Na konferenciji za novinare na temu projekta 'Zračnog mosta', u sklopu kojeg od 2013. godine grad Dubrovčanima subvencionira 250 kuna za povratnu kartu do Zagreba, Vlahušić je istaknuo kako je lani došlo do osjetnog pada zahtjeva za subvenciju. Kao glavni razlog tomu naveo je povećanje cijena karata, koje je uslijedilo od strane nacionalnog avioprijevoznika kao odgovor na subvencije.
'U 2013. godini imali smo 12.775 zahtjeva, godinu nakon toga bilo je više od 15 tisuća zahtjeva i izdvojeno je više od 1,9 milijuna kuna, a prošle godine dogodio se dramatičan pad na devet tisuća zahtjeva. Jedan od razloga može se pronaći u neizglasavanju proračuna, no glavni razlog je činjenica da je Croatia Airlines podigla cijene građanima Dubrovnika, odnosno svima onima koji žive na jugu Hrvatske', rekao je Vlahušić. "Dubrovnik je žrtva svog uspjeha i prometne izolacije", poručio je.
Ponašanje je pijanih milijardera uložiti 4 milijarde kuna u zračne luke, dok Dubrovčani ne mogu do Zagreba
Napomenuo je kako Vlada kroz program PSO-a s 36 milijuna kuna subvencionira letove na liniji Dubrovnik-Zagreb. 'Ponašanje je pijanih milijardera kada se u dvije zračne luke ulaže oko četiri milijarde kuna, a ljudi iz Dubrovnika ne mogu si priuštiti letove prema Zagrebu', naglasio je. Ustvrdio je kako je imao 'nebrojeno' sastanaka s ministrom prometa, čelnim ljudima Croatia Airlinesa i Zračne luke Dubrovnik, a svi oni, kaže, stava su kako se postojeće stanje ne može mijenjati.
'Stav Grada prema projektu Zračnog mosta može se sažeti u tri cjeline. Želimo na domaćim letovima 50 tisuća osiguranih karata za stanovnike na jugu Hrvatske, uz cijene 750 kuna ljeti i 550 kuna zimi, a za sve Dubrovčane ćemo i dalje isplaćivati subvenciju od 250 kuna za povratnu kartu. Također, želimo da se na relaciji Dubrovnik- Frankfurt leti jednom dnevno', poručio je Vlahušić. Smatra kako treba osigurati oko 20 tisuća karata zimi te 30 tisuća ljeti.
Na novinarski upit zašto se s takvim zahtjevom čekalo pune tri godine te koje je konkretne mjere Grad Dubrovnik poduzeo da se postigne normalna cijena zrakoplovnih karata za svoje građane, Vlahušić je odgovorio kako ima 'veliku hrpu dopisa' koje je slao Vladi i Croatiji Airlines.
'Ja mogu dati ono što mogu, a ne mogu promijeniti može li Croatia Airlines letjeti ili ne. Imam stotinjak stranica e-mailova koje sam slao, ali nismo uspjeli', rekao je i dodao kako je tražio da stanovnici juga Hrvatske imaju jeftinije zrakoplovne karte na isti način na koji otočani imaju povoljniji prijevoz brodovima Jadrolinije.
Potpora hotelijera da se višak prihoda preusmjeri u subvencije za letove za London i Istanbul
Dubrovački gradonačelnik rekao je kako ima potporu dubrovačkih hotelijera u naumu da se višak prihoda ostvaren kroz ljetne mjesece preusmjeri u subvencije za letove prema Londonu i Istanbulu. 'Hotelijeri su svjesni kako nam je zimska povezanost izuzetno važna, a sada tražimo nove zakonske načine da to ne bude dobrovoljno, nego da taj ljetni dodatak bude nekakva turistička taksa koja bi se uvela kroz izmjene Zakona o boravišnoj pristojbi', kazao je. Najavio je da će o tome razgovarati s novim ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem.