PREPORUKA EUROPARLAMENTA

Vozači, ograničite brzinu kretanja na 30 na sat!

28.09.2011 u 12:33

Bionic
Reading

Europska unija preporučila je vozačima, sukladno preporuci Europskog parlamenta, 'skidanje noge s gasa' te uvođenje ograničenja brzine do 30 kilometara na sat u svim naseljima. Takav će prijedlog uskoro doći i pred zagrebačku te uprave gradova diljem Hrvatske

Europarlamentarci su ovih dana, naime, usvojili rezoluciju kojom se nadležnim tijelima lokalne vlasti 'preporučuje uvesti ograničenje brzine na 30 km/h u svim naseljima i na jednosmjernim cestama u urbanim područjima na kojima nema biciklističke staze'.

Rezolucija je dio provedbe mjera sigurnosti na cestama kojim se u idućih 10 godina želi prepoloviti broj smrtnih slučajeva na europskim cestama. U Europi godišnje smrtno strada 31.000 sudionika u prometu.

Za ograničenje od 30 na sat aktivno su se zalagali u Europskoj federaciji biciklističkih udruga (ECF), pa odluku Europarlamenta smatraju (i) svojom pobjedom poručujući kako 'roditelji ne žele biti prestravljeni dok im djeca hodaju ili voze bicikl cestom'.

U toj biciklističkoj asocijaciji, koja ima 60 članica u 40 europskih država i u kojoj je i hrvatska udruga Moj bicikl, potez EU-a ocjenjuju doprinosom 'očuvanju osobne slobode, vraćanju ulica pješacima i biciklistima te stvaranju gradova za život ljudi, a ne prometnica za vozila'.

Iako je rezolucija samo stav Europskog parlamenta i još nije pravno obvezujuća, uskoro će biti predočena gradskim upravama diljem Europe, pa tako i u Hrvatskoj jer gradski oci odlučuju o ograničenju brzine na području svoje jurisdikcije. Za početak se, nakon upoznavanja s rezolucijom, očekuje tek njihovo očitovanje, no kad Europska komisija krajem godine donese konačno mišljenje, znat će se hoće li taj stav postati i obvezujuća odluka.

Nizozemski istraživački institut SWOV, inače, izračunao je da će se zamjenom zona 50 u 30 na sat broj ozljeda na cestama smanjiti za četvrtinu, dok istraživanja diljem Europe provedena prošle godine daju potporu sniženju ograničenja brzine u gradovima.

'Povećanje motornog prometa smanjilo je u prošlom stoljeću hodanje i vožnju biciklom. Samo u posljednjih 30 godina broj djece koja idu biciklom ili pješice u školu smanjio se sa 82 na 14 posto', upozorio je Fabian Kuster iz ECF-a.

Europska federacija biciklističkih udruga još navodi da pješaci i biciklisti imaju 95 posto šanse za preživljavanje ukoliko na njih naleti automobil koji se kreće manje od 30 kilometara na sat. Šanse za preživljavanje prilikom brzine automobila od 50 na sat su 45 posto, dok će samo pet posto pješaka i biciklista preživjeti nalet automobila koji se kretao 65 na sat.