Rat informacijama. Tako bi se ukratko mogao opisati nadolazeći hit iz radionice Ubistofta Montreal
Najavljen na E3 sajmu 2010. godine, Watch Dogs je odmah izazvao salve oduševljenja kod fanova i kritičara. Otvoreni svijet, next-gen grafika i inovativan pristup gameplayu zaintrigirali su mase, a očekivanja fanova otišla su u visine. No, krenimo mi redom.
Radnja igre smještena je u alternativnu stvarnost Chicaga. Cijeli grad jedna je ogromna elektronička mreža kojom upravlja CtOS - central operating system. CtOS je razvijen zbog pada energetske mreže 2003. godine koji je, u priči igre, uzrokovao haker. Sustav kontrolira svaki dijelić grada te posjeduje podatke o svim stanovnicima grada, od navika i ponašanja ljudi do osobnih podataka i bankovnih računa.
U ovom nadziranom i kontroliranom svijetu vi igrate ulogu ultimativnog hakera imenom Aiden Pearce. Aiden Pearce je okarakteriziran kao lik koji podjedanko koristi svoje šake kao i svoju pamet u ostvarivanju zacrtanih ciljeva. On je opsjednut nadzorom, kontrolom i zaštitom onih koje voli, čak do te mjere da ih svakodnevno nadzire, a da oni tog uopće nisu svjesni. Potreba i opsesija za konstantnim nadzorom najbližih rodila se iz opasnosti koja je u prošlosti prijetila njegovoj obitelji, a koja se sada, ponovno našla u opasnosti. Opisan kao anti-heroj ili 'siva-zona' , Aidan je bio prilično zločest momak u prošlosti. Proveo je 11 mjeseci u zatvoru za računalnu prijevaru, nelegalno posjedovanje vatrenog oružja i tešku krađu.
Upravo ta hiper-povezanost i sveprisutnost tehnologije omogućuje Aidanu da više-manje radi što želi. Zahvaljujući uređaju zvanom 'Profiler' Aidan može hakirati bilo koji uređaj ili sustav koji ga okružuje. 'Profiler' omogućuje Aidanu da kontrolira cijeli grad kad poželi i da ga koristi kao oružje. Ometanje i prisluškivanje razgovora i gradskih kamera, mijenjanje osobnih podataka ljudi, upravljanje semaforima pa čak i dizanje mostova Aidanova su svakodnevica. Igrači će kontroliranjem i manipulacijom tehnologije ostvarivati ciljeve zadanih kvestova, a uspjeh i brzina obavljanja zadatka ovisit će o vašoj kreativnosti u stvaranju kaosa ili situacija koje olakšavaju izvršavanje vaše misiju.
'Mnogo igara na tržištu poziva igrača da istraži okoliš oko sebe. Mi idemo korak dalje i dajemo opciju igračima da istraže ljude u svom okruženju. Pearce ljude oko sebe promatra na malko drugačiji način. Oni nisu samo roboti koji besciljno hodaju gradom već su 'živa' bića u čiji život se možete ubaciti, pronaći nove zadatke i nove priče. Watch Dogs je akcijska avantura koja pomiče granice što znači živjeti u živućem i aktivnom gradu.'
Igrači će dobivati informacije o civilima preko feeda proširene stvarnosti koja će vas informirati o demografskoj slici, zdravlju i potencijalnom ponašanju promatrane mete. Iz dosad prikazanih videa, zadaci kojima se Aidan bavio uključivali su pronalaženje i eliminiranje određenih meta, izbjegavanje policije (osobito važno jer je za vas izdan nalog za uhićenje) te praćenje potencijalnih žrtava nasilja i sprečavanje počinitelja u njihovoj namjeri.
Borba u igri kombinacija je stealth elemenata i parkoura te koristi mehanike third-person-shootera.
Watch Dogs će imati i multiplayer komponentu u kojoj će jedan igrač pokušati kontrolirati grad u svoju korist ne bi li hakirao drugog igrača. Koncept zvuči uistinu zanimljivo jer ako ste vi sposobni hakirati cijeli grad i kontrolirati živote ljudi zasigurno postoji još netko u tom istom gradu s istim sposobnostima.
Engine koji igra koristi, Disrupt, Ubisoft je napravio isključivo za Watch Dogs.
Watch Dogs je potvrđen za sve 'current-gen' konzole, ali i za PlayStation 4 te za PC. Izlazak igre očekuje se u zadnjem kvartalu ove godine.