Još prije dvije godine inspekcija Ministarstva graditeljstva upozorila je Grad Zagreb da Most slobode treba hitno sanirati. IGH je pak početkom godine završio studiju prema kojoj Zagreb mora sanirati šest od osam mostova. Radovi na Mostu slobode trebali su početi prije ljeta, pa za vrijeme ljeta, ali nisu. Blokovi s njega i dalje otpadaju, a čini se da će tako biti još neko vrijeme
'Prisežem s ove govornice, ako smo 30 godina čekali novi Jankomirski most i Domovinski most, onda je imperativ ove gradske Uprave da za tri godine sagradimo dva nova mosta - Bundek most i Jarun most te proširimo Most slobode. Ili nas neće biti ili ćemo to napraviti. To Zagreb zaslužuje i to će biti za tri godine gotovo'.
Kazao je to zagrebački gradonačelnik Milan Bandić 5. svibnja 2007. godine na otvaranju Domovinskog mosta. Prošlo je od tada 11 godina, a nije sagrađeno ni prošireno ništa. U međuvremenu je puno toga i propalo, uključujući i Domovinski most koji također treba sanirati.
Štoviše, još prije dvije godine inspekcija Ministarstva graditeljstva naložila je sanaciju Mosta slobode s kojeg su počeli otpadati kameni blokovi. Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) napravio je, po narudžbi Grada Zagreba, studiju koja je pokazala da šest od osam mostova mora ići u hitnu sanaciju.
I dok su stručnjaci upozoravali na katastrofalno stanje mostova Bandić se bavio kozmetikom. Tako je u travnju 2017. godine, netom prije negoli će Željeznički most (Hendrixov) zabljesnuti kao disco kugla, kazao: U sljedećih godinu dana osvijetlit ćemo i Most slobode, Most mladosti, Podsusedski, Jankomirski, Jadranski, Domovinski i Savski (pješački) most. Nije osvijetljeno ništa. Raspisan je tek natječaj za rasvjetu Savskog mosta.
OTPADA BETON, ARMATURA TRULI
U fokusu nakon genovske tragedije: Pogledajte u kakvom su stanju zagrebački mostovi
Kako je Most Slobode u najgorem stanju, raspisan je u siječnju ove godine natječaj za sanaciju njegova nogostupa, vijenaca i ograda. Najavljivali su tada iz gradske uprave da će radovi krenuti do ljeta, pa sredinom ljeta, ali prošla je sredina kolovoza a radova nema iako su odabrani izvođači radova Spegra i Spegra inženjering iz Splita čija je ponuda iznosila 20,7 milijuna kuna s PDV-om.
Zašto nema radova za koje je predviđeno trajanje pet mjeseci i koje je uključivalo povremeno zatvaranje desne pa lijeve trake mosta iz gradske uprave nam nisu odgovorili kao ni na pitanje što je pošlo po zlu na Domovinskom mostu. Također tražili smo da nam se dostavi hodogram obnove svih mostova.
Ono što je iz natječajne dokumentacije jasno je da je Zagreb još u lipnju ove godine od izvođača radova zatražio da im dostave pisanu izjavu o produljenju roka valjanosti ponude, jer je ona, zbog odugovlačenja, prestala važiti.
Rok valjanosti ponude produžen je do 5. rujna i da počnu u naredna dva tjedna radovi bi trajali do proljeća. No, s obzirom da se u studenom planira zatvaranje remetinečkog rotora, što će izazvati dodatne gužve na Jadranskom mostu, teško da će se to dogoditi.
'Loše je planirano', neslužbeno se može čuti u gradu.
A do obnove Mosta slobode valja se nadati da na zagrebačkom mostu koji je u najgorem stanju nećemo gledati fotografije poput onih iz Genove.