Šest ponuda pristiglo je za obnovu pruge Knin-Zadar, procijenjene nabavne vrijednosti 90 milijuna eura bez PDV-a
Sve ponude bez PDV-a su unutar traženih gabarita, a dostavili su ih austrijski Swietlesky - 69,7 milijuna eura, španjolska Cosma - 74,6 milijuna eura, kineski CCECC - 75,1 milijun eura, turske tvrtke Cengiz İnşaat Savayi – 84 milijuna eura, Dogus İnşaat - 89,8 milijuna eura i hrvatsko-turska zajednica ponuditelja Texo Molior i Yapi Merkezi İnşaat - 82,4 milijuna eura. Projekt se financira iz zajma Europske investicijske banke.
Riječ je o pruzi dugoj 95 kilometara, otvorenoj u lipnju 1967., a koja se gradila punih 14 godina i njen dolazak značio je život za dotad prometno izolirani dio Dalmacije, odnosno zabačene dijelove Ravnih kotara i Bukovice. U Domovinskom ratu pruga je pretrpjela velika oštećenja i nikad nakon toga više nije dobila funkciju koju je imala.
Putnički promet na njoj nije u funkciji više od desetljeća i njome prometuju tek teretni vlakovi. Nakon što HŽ Infrastruktura odabere izvođača i on bude uveden u posao, što bi se moglo dogoditi za nekoliko mjeseci, imat će rok od 48 mjeseci, odnosno četiri godine da modernizira prugu.
Naime prosječna brzina na pruzi je manja od 50 km/h, a predviđeno je da bude viša od 80 km/h. Osim njene obnove, obavljat će se radovi na 22 tunela, željezničkim prijelazima…
Kada bude obnovljena pruga Knin-Zadar, plan je da se u budućnosti spoji s lukom u Gaženici i aerodromom u Zemuniku. No to su druge faze projekta prometnog povezivanja ključnih zadarskih točaka koje nisu predmet ove nabave. Neke od njih, poput izgradnje bibinjske obilaznice i izmještanja pruge koja presijeca Bibinje i Sukošan, trebale bi se paralelno razvijati s obnovom pruge Zadar-Knin.