INTELEKT, OSJEĆAJI, VOLJA...

Zagreb će ugostiti konferenciju o mozgu i svijesti

26.08.2013 u 16:04

Bionic
Reading

Odgoj novih generacija, mora fokus staviti na cjelovito obrazovanje osobe, ne samo na intelekt nego i emocije i volju učenika

Ove godine, u Zagrebu će se održati jedinstvena konferencija koja će u prvi plan staviti najnovija istraživanja o mozgu i njegovoj ulozi u našem stvaranju svjesnosti.

20. i 21. rujna FER će biti mjesto okupljanja vodećih znanstvenika iz područja edukacije i obrazovanja, koji će na Konferenciji „Škola za sutra – Od mozga do uma“ ponuditi odgovore na pitanja u kojem smijeru oblikovati obrazovanje kako bi ono na adekvatan način pratilo promjene koje se događaju u procesu edukacije i usvajanja znanja.

Biti učitelj danas se još uvijek promatra kroz prizmu nedovoljno plaćenog posla jer razina svijesti o važnosti prenošenja znanja još boravi u stoljećima starim paradigmama. Školovanje mora pratiti promjene koje se događaju u društvu te je time konstantno u formi oblikovanja i prilagođavanja vanjskim okolnostima, ali ono što je još važnije, umovima novih generacija.

Ne znamo za što obrazujemo nove generacije te čime će se današnja djeca u budućnosti baviti. Kako bi im se osigurala prosperitetna budućnost potrebno je naglasak staviti na inicijativnost i kreativnost. Kreativnost nije samo mogućnost pronalaženja novih ideja, već mogućost njihove konačne operacionalizacije, a edukacija nije puko usvajanje znanja, ona mora biti inspirativna i motivirati na cjeloživotno istraživanje i konstantno obrazovanje. Biti učitelj i prenositelj znanja uloga je, koja je u današnjem društvu, još uvijek duboko podcijenjena.

Proces usvajanja znanja danas možemo pratiti na više načina te je svjesnost samo jedan dio istraživanja kroz koji se pokušava doći do odgovora na ova pitanja. Najveća zagonetka obrazovanja leži upravo u pripremi novih generacija za budućnost i u tome kako njihovi umovi danas usvajaju znanje u odnosu na prošle generacije s obzirom na potpuno drugačije okruženje u kojem odrastaju. Danas trebamo škole koje ne kultiviraju samo logičko i analitičko razmišljanje, već škole koja ohrabruju razmišljanje na različite načine.

Udruga IWP – Institut za waldorfsku pedagogiju prije tri godine je pokrenula neformalni trogodišnji studij „Škola za sutra”. Pokretačka ideja studija bila je promovirati odgoj/obrazovanje koji može pokrenuti socijalne promjene i doprinijeti humanizaciji društva uvođenjem metodologije usklađene s potrebama našeg doba, kao i razvijanjem osobina ljudskosti, nužnih za naše sve razlomljenije društvo.

Kvaliteta društva u budućnosti mjerit će se po stupnju entuzijazma i blagostanja svojih građana. UN je još početkom devedesetih godina 20. stoljeća uveo HDI ili Human Development Index (hrv. ljudski razvojni indeks) koji svakoj državi daje bodove u rasponu od 0.001 do 1.0 temeljene na očekivanoj životnoj dobi, obrazovanju i dohotku, a na osnovu kojih se države rangiraju. Stoga, da bismo se mogli suočiti s izazovima i mogućnostima koje nas očekuju u budućnosti, potrebno je usvojiti novu paradigmu ljudskih sposobnosti koja će utemeljiti društvo kao dugoročno održivo.

Saznajte više: